دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۰۳

گذرنامه و انواع آن

پاسپورت اجازه خروج از کشور است که توسط دولت ها برای افراد دارای صلاحیت صادر می شود. در این مدرک مشخصات هویتی شخص مانند نام، تاریخ تولد، محل تولد، جنسیت و تابعیت او نوشته می شود. هر پاسپورت دارای عکس، شماره و تاریخ انقضا نیز می‌باشد.  فردی که قصد سفر به خارج از کشور را دارد، باید ابتدا برای دریافت گذرنامه اقدام کند و در مرحله بعد هنگام اخذ ویزا آن را همراه داشته باشد. در واقع گذرنامه یک مدرک شناسایی معتبر بین‌المللی است که اجازه ورود به کشور مقصد در آن ثبت می‌ شود.

در صورتی که فرد ممنوعیت خروج از کشور را نداشته باشد،مشکلی برای دریافت پاسپورت نخواهد داشت.

پاسپورت ها با توجه به قوانین کشور محل زندگی فرد صادر می‌شوند و درانحصار دولت این کشور هستند. قوانین کشورهای مختلف برای صدور پاسپورت متفاوت است. برخی از کشورها، مانند کره شمالی، اجازه خروج شهروندان از کشور را نمی‌دهند و به جز برای تعداد محدودی از افراد، هیچ پاسپورتی صادر نمی‌کنند. برخی از کشورها نیز تنها یک پاسپورت را قانونی می‌دانند و بیش از یک پاسپورت را مجاز نمی‌دانند، اما در اغلب کشورهای اروپایی داشتن چند پاسپورت نیز مجاز است.

 

انواع پاسپورت یا گذرنامه

گذرنامه معمولی یا توریستی

گذرنامه دیپلماتیک

گذرنامه خدماتی

یکی از مواردی که در پاسپورت ذکر می‌شود، تاریخ صدور پاسپورت و اعتبار آن است. تاریخ اعتبار پاسپورت در دولت‌های مختلف، متفاوت است، اما در اغلب کشورها به صورت  پنج ساله صادر می‌شود. افرادی که قصد سفر به خارج از کشور را دارند باید به تاریخ انقضای پاسپورت شان توجه داشته باشند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نویسنده:فاطمه شهریاری

Link: https://faratarjome.ir/u/news/گذرنامه-و-انواع-آن3.html

دیدگاه کاربران

ارسال دیدگاه

نام و نام خانوادگی :
دیدگاه شما :
کد امنیتی : کدی که در تصویر میبینید را وارد نمایید
* فراترجمه هیچگونه مسئولیتی نسبت به دیدگاه های کاربران ندارد و تمامی مطالب ارسالی دیدگاه و نظر شخصی کاربران است.
new order new order
ورود به سیستم
- فراموشی گذرواژه ؟
محاسبه فوری هزینه ترجمه
شما میتوانید با انتخاب زمینه و زبان ترجمه و وارد نمودن تعداد کلمات متنی که باید ترجمه شود، هزینه و زمان تحویل ترجمه را بدست بیاورید.
زمینه: زبان: تعداد کلمه:
پست الکترونیکی شما :

خبری شد خبرتان خواهیم کرد!

آیا سوالی دارید؟

سوال خود را با ما در میان بگذارید

تماس با پشتیبانی

ورود به سیستم


تماس با پشتیبان