چهارشنبه ۰۵ اردیبهشت ۰۳

نمونه ترجمه تخصصی کامپیوتر- اینترنت اشیاء

نمونه ترجمه تخصصی کامپیوتر- اینترنت اشیاء

هر فن آوری جدید به طور بالقوه ریسک هایی دارد. بدترین ریسک ها تهدیدات امنیتی هستند. این موضوع به خصوص در مورد یک فن آوری با رشد سریع که پیش بینی همه ریسک های احتمالی آن دشوار است، پیچیده و بغرنج می شود. از سوی دیگر، تعداد هکرهای شرور، ماهر و بسیار باانگیزه برای سوء استفاده از نارسایی های فن آوری های جدید در حال افزایش است.

به نقل از کوین اشتون، نویسنده احتمالی اصطلاح "اینترنت اشیاء" [1]، از سال 1999، اندازه اینترنت در سال 1999، حدود 50 پتابایت داده بود، و پیش بینی اندازه اینترنت برای سال 2020 حدود 40 زتابایت داده است.

گرچه غول های صنعتی به دلایل امنیتی برای شروع استفاده از چیزهای جدید بسیار محافظه کارند، IoT در حال حاضر در صنایع وجود دارد. دستگاه های هوشمند در همه جا حضور دارند - پوشیدنی های هوشمند، وسایل پزشکی هوشمند، خانه های هوشمند، ساختمان های هوشمند، اتومبیل های هوشمند، شهرهای هوشمند، شبکه های هوشمند، کشاورزی هوشمند و بسیاری از جنبه­های دیگر زندگی [2] (نگاه کنید به شکل 1). چالش وقتی بیشتر می شود که دستگاه های IoT گزینه ای برای کنترل زیرساخت های صنعتی مهم داشته باشند. این امر قطعاً جامعه را در معرض تهدیدهای سایبری بیشتری قرار خواهد داد. در تقریب های امروزی، خسارت ناشی از جرایم اینترنتی حدود 400 میلیارد دلار در سال است.

شکل 1- حوزه های کاربردی IoT

آینده هوشمند پیش از این از راه رسیده است. آیا ما آماده آن هستیم؟ آیا رفتار ما برای "هوشمند" کردن اطرافمان مسئولانه است؟ آیا هوشمندانه است که با اشیاء هوشمند احاطه شویم؟ آیا می توانیم مطمئن باشیم که حریم خصوصی ما به خطر نیفتاده است؟ این دستگاه های هوشمند در حال دقیق تر و کوچکتر شدن هستند، اما آیا به اندازه کافی قابل اعتماد و امن هستند؟ به ویژه هنگامی که می دانیم بخش هایی از IoT به خوبی تعریف و طراحی نشده اند و یا هنوز هم بخش هایی از آن از معماری های قدیمی از دوران "اتصال سیمی" استفاده می­کنند.

هدف اصلی این مقاله ارائه خلاصه ای از وضعیت فعلی روندهای امنیت در فناوری های IoT و تحلیل آن چیزی است که باید برای ایجاد استانداردهای امنیتی برای نسل جدید سیستم های متصل به اینترنت در نظر گرفته شود.

این مقاله به شرح زیر است: بخش II جدول زمانی کوتاهی از IoT، وضعیت فعلی و پیش بینی هایی درباره آینده آن ارائه می دهد. در بخش III روندهای امنیتی و حفظ حریم خصوصی در توسعه IoT و هم چنین پروتکل های جدیدی که این روندها را پوشش می­دهند، نشان داده شده است. بخش IV درباره تأثیر IoT بر روی امنیت صنعتی است. بخش V نتیجه گیری به دست آمده از این مقاله را ارائه می­دهد.

 

Link: https://faratarjome.ir/u/news/نمونه-ترجمه-تخصصی-کامپیوتر--اینترنت-اشیاء0.html

دیدگاه کاربران

ارسال دیدگاه

نام و نام خانوادگی :
دیدگاه شما :
کد امنیتی : کدی که در تصویر میبینید را وارد نمایید
* فراترجمه هیچگونه مسئولیتی نسبت به دیدگاه های کاربران ندارد و تمامی مطالب ارسالی دیدگاه و نظر شخصی کاربران است.
new order new order
ورود به سیستم
- فراموشی گذرواژه ؟
محاسبه فوری هزینه ترجمه
شما میتوانید با انتخاب زمینه و زبان ترجمه و وارد نمودن تعداد کلمات متنی که باید ترجمه شود، هزینه و زمان تحویل ترجمه را بدست بیاورید.
زمینه: زبان: تعداد کلمه:
پست الکترونیکی شما :

خبری شد خبرتان خواهیم کرد!

آیا سوالی دارید؟

سوال خود را با ما در میان بگذارید

تماس با پشتیبانی

ورود به سیستم


تماس با پشتیبان