جمعه ۰۷ اردیبهشت ۰۳

معرفی اساتید بزرگ ترجمه

دکتر عباس ﭙﮊمان دکتر ﭙﮊمان یکی از مترجمان خوب و مسلط در زبان های انگلیسی ٬ فرانسوی و اسپانیایی هستند.ایشان کار مترجمی را از اواخر دهه شصت آغاز کردند و آثار زیادی از نویسندگان مشهور دنیا مانند سنت اگزوپری٬ گراهام گرین و... را ترجمه کرده است.دکتر ﭙﮊمان در سال های گذشته اصول ترجمه را در سرای عالی ترجمه به دانشجویان و علاقع مندان تدریس کرد.

استاد علی صلح جو꞉ ایشان از با سابقه ترین اساتید ترجمه و ویرایش هستند. ایشان کار ویرایش و ترجمه را از سال 1341 شروع کرد . و از سال 1362 ویرایش و اصول ترجمه را در دانشگاه های تهران٬ شهید بهشتی٬ پیام نور و.... تدریس کرده است. از جدیدترین اثرهای ایشان می‌توان به گفتمان و ترجمه و نکته های ویرایش اشاره کرد.

استاد محمد قاضی꞉ ایشان در 12 مرداد سال 1292 در شهر مهاباد استان آذربایجان غربی دیده به جهان گشود. از آثار مشهور ایشان می‌توان به ترجمه کتاب جزیره پنگوئن ها آناتول فرانس و دن کیشوت اشاره کرد.

محمد تقی بهرامی حران꞉ ایشان متولد 1314 و از مترجمان خوب ایرانی است. و از آثارهای اون می‌توان به ماجراهای آلیس در سرزمین عجایب ٬ گنج یونانی٬ شازده کوچولو و آلیس آن سوی آینه اشاره کرد.

Link: https://faratarjome.ir/u/news/معرفی-اساتید-بزرگ-ترجمه-1.html

دیدگاه کاربران

ارسال دیدگاه

نام و نام خانوادگی :
دیدگاه شما :
کد امنیتی : کدی که در تصویر میبینید را وارد نمایید
* فراترجمه هیچگونه مسئولیتی نسبت به دیدگاه های کاربران ندارد و تمامی مطالب ارسالی دیدگاه و نظر شخصی کاربران است.
new order new order
ورود به سیستم
- فراموشی گذرواژه ؟
محاسبه فوری هزینه ترجمه
شما میتوانید با انتخاب زمینه و زبان ترجمه و وارد نمودن تعداد کلمات متنی که باید ترجمه شود، هزینه و زمان تحویل ترجمه را بدست بیاورید.
زمینه: زبان: تعداد کلمه:
پست الکترونیکی شما :

خبری شد خبرتان خواهیم کرد!

آیا سوالی دارید؟

سوال خود را با ما در میان بگذارید

تماس با پشتیبانی

ورود به سیستم


تماس با پشتیبان