دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۰۳

تاثیرات موسیقی بر انسان

تاثیرات موسیقی بر انسان

 

موسیقی بدون شک یکی از تأثیرگذارترین هنرها بر روح و روان بشریت و عملی مؤثر در انتقال مفاهیم و معانی و حال و هوای خاص به شنونده است.

دوپامین ماده است که مغز در هنگام سرخوشی ترشح می کند که ما آن را با احساس شادی در خود حس می کنیم. محققان دریافته اند که درهنگام گوش دادن به موسیقی نیز این ماده توسط مغز ترشح می‌شود. میزان دوپامین در بدن در قسمت اوج آهنگ به بیشترین مقدار خود می رسد.

گوش دادن به موسیقی باعث به کار گرفتن حجم زیادی از شبکه های عصبی در مغز می شود و شبکه های عصبی مربوط به قسمت های احساسی و خلاقیت در مغز در اثر گوش دادن به موسیقی بیشترین فعالیت را از خود نشان می دهند.

گوش دادن به موسیقی رابطه مستقیمی با بهبود سطح عملکرد افراد دارد،گوش دادن به موسیقی در هنگام فعالت بدنی باعث بهبود فعالیت ذهنی و جسمی افراد می شود. موسیقی حواس را از خستگی در اثر فعالیت زیاد پرت می کند و روحیه افراد را تقویت می کند حتی باعث بهبود متابولیسم بدن می شود.همچنین گوش دادن به موسیقی ملایم و آرامش‌بخش می‌تواند روشی موثر در غلبه بر استرس باشد و این چیزی است که علم هم آن را ثابت کرده، موسیقی روی واکنش انسان به استرس، مخصوصا روی سیستم عصبی خودکار تاثیر دارد. افرادی که به موسیقی آرامش‌بخش گوش می‌دهند، بعد از قرار گرفتن در معرض استرس، سریع‌تر می‌توانند شرایط روحی خود را بازیابی کنند. یکی دیگر از مزایای روانشناختی مهم موسیقی، توانایی آن در تقویت عملکرد نهفته است. در حالی که افراد هنگام راه رفتن و دویدن، فرکانس گام ترجیحی دارند، دانشمندان کشف کرده‌اند که افزودن یک ضرب آهنگ قوی و ریتمیک، مانند آهنگ موزیکال سریع، می‌تواند الهام بخش مردم برای افزایش سرعت باشد.

 

دوندگان نه تنها می‌توانند در هنگام گوش دادن به موسیقی سریعتر بدوند. آنها همچنین انگیزه بیشتری برای پایبندی به آن و نشان دادن استقامت بیشتری دارند.

موسیقی حتی بر بی خوابی افردا نیز تاثیر می گذارد. بی‌خوابی یک مشکل جدی است که افراد در تمام گروه‌های سنی را درگیر می‌کند. رویکردهای زیادی برای درمان این مشکل و سایر اختلالات رایج خواب وجود دارد، که در این میان گوش دادن به موسیقی کلاسیک آرامش‌بخش می‌تواند روشی بی‌خطر، موثر و دردسترس باشد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نویسنده:فاطمه شهریاری

 

Link: https://faratarjome.ir/u/news/تاثیرات-موسیقی-بر-انسان8.html

دیدگاه کاربران

ارسال دیدگاه

نام و نام خانوادگی :
دیدگاه شما :
کد امنیتی : کدی که در تصویر میبینید را وارد نمایید
* فراترجمه هیچگونه مسئولیتی نسبت به دیدگاه های کاربران ندارد و تمامی مطالب ارسالی دیدگاه و نظر شخصی کاربران است.
new order new order
ورود به سیستم
- فراموشی گذرواژه ؟
محاسبه فوری هزینه ترجمه
شما میتوانید با انتخاب زمینه و زبان ترجمه و وارد نمودن تعداد کلمات متنی که باید ترجمه شود، هزینه و زمان تحویل ترجمه را بدست بیاورید.
زمینه: زبان: تعداد کلمه:
پست الکترونیکی شما :

خبری شد خبرتان خواهیم کرد!

آیا سوالی دارید؟

سوال خود را با ما در میان بگذارید

تماس با پشتیبانی

ورود به سیستم


تماس با پشتیبان