جمعه ۳۱ فروردین ۰۳

آسیب شناسی نقش و جایگاه علوم انسانی در توسعه ملی کشور

دکتر محمد رضا شمسا از پژوهشگران برجسته‌ی علوم انسانی در مقاله ای به این موضوع پرداخته اند که به توجه به اهمیت موضوع و راهنمایی های رهبر معظم انقلاب در این زمینه مناسب دیدیم این مقاله را در اختیار شما قرار دهیم

یکی از مهم ترین اولویت های هر نظام سیاسی٬ تلاش برای دستیابی به توسعه سیاسی٬ اقتصادی٬ فرهنگی و اجتماعی است. این مسئله در نظام جمهوری اسلامی ایران هم دارای اهمیت بسیار بالایی است به طوری که در اسناد فرادستی و فرودستی کشورمان به این موضوع توجه خاصی شده و برنامه های پنج ساله توسعه کشور٬ سند چشم انداز بیست ساله و نامگذاری دهه چهارم انقلاب با نام دهه عدالت و توسعه ٬ نشان دهنده اهمیت این موضوع در بین سیاست گذاران جمهوری اسلامی است.

بنابراین مشخص است که برای هر توسعه و پیشرفتی ٬ گسترش علوم انسانی لازم است. با این حال٬ در ایران این مسائل با موانعی روبه‌رو است و علوم انسانی جایگاه واقعی خودش را در توسعه ملی کشور ندارد.

ما در این مقاله به طور خلاصه نظرات گفته شده توسط این بزگوار را برای شما مطرح کردیم و نتیجه میگیریم که علوم انسانی نقش بسزایی در امور کشورها دارد.

Link: https://faratarjome.ir/u/news/آسیب-شناسی-نقش-و-جایگاه-علوم-انسانی-در-توسعه-ملی-کشور6.html

دیدگاه کاربران

ارسال دیدگاه

نام و نام خانوادگی :
دیدگاه شما :
کد امنیتی : کدی که در تصویر میبینید را وارد نمایید
* فراترجمه هیچگونه مسئولیتی نسبت به دیدگاه های کاربران ندارد و تمامی مطالب ارسالی دیدگاه و نظر شخصی کاربران است.
new order new order
ورود به سیستم
- فراموشی گذرواژه ؟
محاسبه فوری هزینه ترجمه
شما میتوانید با انتخاب زمینه و زبان ترجمه و وارد نمودن تعداد کلمات متنی که باید ترجمه شود، هزینه و زمان تحویل ترجمه را بدست بیاورید.
زمینه: زبان: تعداد کلمه:
پست الکترونیکی شما :

خبری شد خبرتان خواهیم کرد!

آیا سوالی دارید؟

سوال خود را با ما در میان بگذارید

تماس با پشتیبانی

ورود به سیستم


تماس با پشتیبان