جمعه ۰۷ اردیبهشت ۰۳

5تا از معروف ترین مترجمان تاریخ

در طول تاریخ نام مترجمین در زیر سایه ی نام نویسندگان یا صاحبان آثار گم شده است. هرچند امروزه نام مترجمین بیشتر از گذشته در کنار نام نویسندگان به خوبی به چشم می خورد. از سالیان گذشته تا به امروز انتقال اطلاعات و آثار از نسخه اصلی به زبان های متفاوت دنیا ، وظیفه ی مترجمان بوده است و امروزه وجود اثار زیادی از نویسندگان مختلف که در حال حاضر در دسترس ما برای استفاده وجود دارند؛ مدیون زحمات مترجمین است. به همین دلیل در این پست قصد داریم 5 تن از معروف ترین مترجمان تاریخ را به شما معرفی کنیم:

1. St. Jerome (347-420 AD): او انجیل را از زبان عبری و یونانی به زبان لاتین ترجمه کرد. ترجمه ی او تا هزاران سال در کاتولیک استفاده می شد.

2. Sir Richard Burton (1821-1890): با اینکه ترجمه کار مداوم او نبود اما او اولین کسی بود که نسخه بدون سانسور هزار و یک شب را به لاتین ترجمه کرد.

3. Jorge Luis Borges (1899-1986): او مترجم نوشته های کلاسیک و ادبی زیادی به اسپانیایی بود. داستان "شاهزاده ی خوش حال" را وقتی تنها 9 سال داشت برای یک مجله ی اسپانیایی ترجمه کرد.

4. Gregory Rabassa (1922-2016): او به عنوان مترجم متون ادبی از زبان اسپانیایی و پرتغالی به زبان انگلیسی شناخته می شد.

5. Constance Garnett (1861-1946): با اینکه در کار او اختلاف نظرات زیادی وجود داشت و عده ای کارهای او را دوست نداشتند و عده ای عاشق آن بودند اما او تاثیر به سزایی در معرفی نویسندگان و ادبیات روسی به دنیای انگلیسی زبان ها داشت.

 

Link: https://faratarjome.ir/u/news/5تا-از-معروف-ترین-مترجمان-تاریخ2.html

دیدگاه کاربران

ارسال دیدگاه

نام و نام خانوادگی :
دیدگاه شما :
کد امنیتی : کدی که در تصویر میبینید را وارد نمایید
* فراترجمه هیچگونه مسئولیتی نسبت به دیدگاه های کاربران ندارد و تمامی مطالب ارسالی دیدگاه و نظر شخصی کاربران است.
new order new order
ورود به سیستم
- فراموشی گذرواژه ؟
محاسبه فوری هزینه ترجمه
شما میتوانید با انتخاب زمینه و زبان ترجمه و وارد نمودن تعداد کلمات متنی که باید ترجمه شود، هزینه و زمان تحویل ترجمه را بدست بیاورید.
زمینه: زبان: تعداد کلمه:
پست الکترونیکی شما :

خبری شد خبرتان خواهیم کرد!

آیا سوالی دارید؟

سوال خود را با ما در میان بگذارید

تماس با پشتیبانی

ورود به سیستم


تماس با پشتیبان