پیامد های تجارت آنلاین
در سال های اخیر تجارت الکترونیک به عنوان پدیدهای نوین در دنیای ارتباطات و فعالیت های تجاری اقتصادی از رشد قابل توجهی برخوردار بوده است و با ایجاد تغییرات ساختاری در سازمان ها، آنان را قادر میسازد تا با بهره گیری از روش های نوین در انجام فعالیت های تجاری، کارآیی و بهره وری خود را ارتقا دهند.
تجارت آنلاین بسیار زیاد شده است و میلیون ها وب سایت در اینترنت وجود دارد که سعی در دستیابی به مشتریان در آینده دارند. اینترنت به هر گوشه دنیا رسیده است وتقریبا ۸۰٪ از جمعیت جهان برای کسب اطلاعات به دنبال اینترنت هستند. دسترسی به بازار گسترش یافته وتعداد وب سایت های تجارت الکترونیکی در یک بازه کوتاه افزایش یافته است. خرید آنلاین به یک روند تبدیل شده است. با بازاریابی آنلاین ، هم تجارت و هم خریداران سود می برند.
افزایش توانایی نیروی کار، دسترسی آسان کارمندان به حجم وسیع اطلاعات در محیط های مجازی، پیشرفت سرعت در رشد اقتصادی و خلق فرصت های تجاری جدید از جمله مزیت های استفاده از تجارت الکترونیک به حساب می آیند. این موضوع در حالی است که استفاده از تجارت الکترونیک میتواند موجب پدید آمدن آثار منفی و زیانبار زیادی شود.
از جمله اثار منفی تجارت انلاین
کلاهبرداری اینترنتی
قرار دادن تبلیغات ممکن است یک صفحه وب را به هم ریخته کند و این امر ممکن است جذب مشتری را پایین بیاورد.
ممکن است برای مناطق روستایی در دسترس نباشد.
بازخورد منفی درباره محصولات می توانند تجارت شما را به شدت کاهش دهند.
و....
نویسنده:فاطمه شهریاری
Link: https://faratarjome.ir/u/news/پیامد-های-تجارت-آنلاین1.html