جمعه ۰۷ اردیبهشت ۰۳

مقاله #408

#408 کد مقاله زمینه: حسابداری
عنوان انگلیسی:
The relationship between product diversity, usage of advanced manufacturing technologies and activity-based costing adoption
تعداد صفحات انگلیسی:
15 صفحه
عنوان فارسی:
رابطه بین تنوع محصول، استفاده از تکنولوژی‌های پیشرفته تولید و پذیرش هزینه یابی مبتنی بر فعالیت
تعداد صفحات فارسی:
35 صفحه
نوع فایل:
فایل word ترجمه و pdf انگلیسی
قیمت فروش:
200,000 ريال
چکیده فارسی:

چکیده

مقاله حاضر روابط بین تنوع محصول، مصرف تکنولوژی‌های پیشرفته تولید (AMT) و پذیرش هزینه یابی مبتنی بر فعالیت را مورد بررسی قرار می دهد. نظریه قویاً بیان می کند که تنوع محصول عامل تعیین کننده ی مهم تقاضا برای سیستم‌های ABC می باشد. تا به امروز، نتایج تحقیقات تجربی در مورد رابطه ی بین تنوع محصول و پذیرش ABC عموماً جامع نبوده اند. با این وجود نشان می دهند که ممکن است رابطه ی قوی وجود نداشته باشد، یا مسائل مربوط به روش کار مانع محققان از دستیابی به چنین رابطه ای شده باشد. با استفاده از مجموعه داده ای پاسخ‌های پرسشنامه از 191 شرکت تولیدی اندازه متوسط دانمارکی، مقاله حاضر رابطه ی بین تنوع محصول و پذیرش ABC را مورد بررسی قرار می دهد. با بهبود سنجش تنوع محصول و تفکیک میان پذیرش و استفاده از ABC، این مقاله بررسی می کند که آیا این روش منحنی مانند (به شکل Uوارونه) می باشد و یا توسط استفاده از AMT تعدیل می شود. مقاله حاضر سازگار با نظریه‌های اصلی با نشان دادن اینکه تنوع محصول به صورت میانگین رابطه ی مثبتی با پذیرش ABC و استفاده از ABC دارد باعث توسعه و گسترش پیشینه تحقیق می شود. همچنین نشان می دهد که این روابط به شکل U وارونه می باشند و رابطه با استفاده ABC به صورت منفی توسط مصرف AMT تعدیل می گردد.

نسخه انگلیسی:
قیمت فروش:
200,000 ريال
پرداخت اینترنتی و دریافت
new order
زمینه مقاله

زمینه مورد نظر:

new order
ورود به سیستم
- فراموشی گذرواژه ؟
محاسبه فوری هزینه ترجمه
شما میتوانید با انتخاب زمینه و زبان ترجمه و وارد نمودن تعداد کلمات متنی که باید ترجمه شود، هزینه و زمان تحویل ترجمه را بدست بیاورید.
زمینه: زبان: تعداد کلمه:
پست الکترونیکی شما :

خبری شد خبرتان خواهیم کرد!

آیا سوالی دارید؟

سوال خود را با ما در میان بگذارید

تماس با پشتیبانی

ورود به سیستم


تماس با پشتیبان