جمعه ۰۷ اردیبهشت ۰۳

مقاله #381

#381 کد مقاله زمینه: صنایع غذایی
عنوان انگلیسی:
Evaluation of the nutritional and sensory quality of functional breads produced from whole wheat and soya bean flour blends
تعداد صفحات انگلیسی:
7 صفحه
عنوان فارسی:
ارزیابی کیفیت غذایی و حسی نان‌های مفید تولید شده از مخلوط آردهای گندم کامل (سبوس دار) و دانه سویا
تعداد صفحات فارسی:
12 صفحه
نوع فایل:
فایل word ترجمه و pdf انگلیسی
قیمت فروش:
70,000 ريال
چکیده فارسی:

کاربرد مخلوط آردهای سبوس دار و دانه سویا در تولید نان‌های مفید مطالعه شد. مخلوط آردهای سبوس دار و دانه سویا ترکیب‌هایی با میزان‌های تعویضی 10، 20، 30 و 40 درصد بودند حال آنکه نان آرد سبوس دار (نمونه A) به عنوان کنترل به کار گرفته شد. ترکیب تقریبی مخلوط مختلف آرد مورد استفاده برای تهیه نان‌ها با استفاده از روش‌های استاندارد تعیین شدند. قرص‌های نان با استفاده از روش خمیر مستقیم تولید شدند و متعاقبا از نظر ترکیب غذایی و ویژگی‌های حسی ارزیابی شدند. نتایج تحلیل‌های فیزیکی و شیمیایی به دست آمده افزایش در محدوده ی 0/11 درصد برای رطوبت، 37/4 درصد برای پروتئین، 40/2 درصد برای چربی، 35/2 درصد برای فیبر خام، 85/0 درصد برای خاکستر و کاهش در محتوی‌های کربوهیدرات و انرژی به ترتیب تا 92/20 و 60/44 درصد را نشان داد. همچنین با افزایش تصاعدی آرد دانه سویا، کاهش در حجم نان و انبساط خمیر به ترتیب تا 50/64 و 0/13 درصد وجود داشت. تحلیل حسی نشان داد که تفاوت مشاهده شده بین نمونه‌های نان سبوس دار و نان سویا در ویژگی‌های حسی رنگ پوست نان و ظاهر وسط نان معنی دار نبود، حال آنکه تفاوت معنی داری (p<0.05) به ترتیب در بافت، مزه و به طور کلی رجحان مشاهده شد. نتیجه آن شد که جایگزینی 10 درصد آرد سویا در آرد گندم در کل نانی با قابلیت قبول بیش ترین کیفیت داد.

نسخه انگلیسی:
قیمت فروش:
70,000 ريال
پرداخت اینترنتی و دریافت
new order
زمینه مقاله

زمینه مورد نظر:

new order
ورود به سیستم
- فراموشی گذرواژه ؟
محاسبه فوری هزینه ترجمه
شما میتوانید با انتخاب زمینه و زبان ترجمه و وارد نمودن تعداد کلمات متنی که باید ترجمه شود، هزینه و زمان تحویل ترجمه را بدست بیاورید.
زمینه: زبان: تعداد کلمه:
پست الکترونیکی شما :

خبری شد خبرتان خواهیم کرد!

آیا سوالی دارید؟

سوال خود را با ما در میان بگذارید

تماس با پشتیبانی

ورود به سیستم


تماس با پشتیبان