شنبه ۰۸ اردیبهشت ۰۳

مقاله #316

#316 کد مقاله زمینه: شیمی
عنوان انگلیسی:
Predicting Tablet Strength from the Wet Granulation Conditions via the Unified Compaction Curve
تعداد صفحات انگلیسی:
10 صفحه
عنوان فارسی:
پیش بینی استحکام قرص از شرایط گرانولاسیون مرطوب از طریق منحنی تراکم متحد
تعداد صفحات فارسی:
14 صفحه
نوع فایل:
فایل word ترجمه و pdf انگلیسی
قیمت فروش:
90,000 ريال
چکیده فارسی:

چکیده

قرص­ها حدود یک سوم اشکال مختلف دارو را تشکیل می­دهند که تولید قرص­ را به روشی رایج در صنعت داروسازی تبدیل می­کند. منحنی تراکم متحد [1] مدلی است که در ابتدا، جهت مشاهده­ ی تأثیر شرایط تراکم غلتان بر استحکام قرص بررسی می­شد. قدرت کششی قرص­های تهیه شده با فرمولاسین حداقل 50% سلولز میکروکریستالی تولید شده در فشارهای تراکم غلتان اندازه­ گیری شده و پروفایل­ ها در یک "منحنی تراکم متحد" (UCC) اصلی جمع شده­اند. در این صورت استحکام قرص­ها از شرایط تراکم غلتان و فرمولاسیون­ها پیش­بینی شده و معیارهای استحکامی مورد نیاز استانداردها را مورد هدف قرار می­دهد [1].

از منحنی تراکم متحد به منظور بررسی تأثیر شرایط گرانولاسیون مرطوب در یک آسیاب 5L Key بر قدرت کششی قرص استفاده شد. این مطالعه بر اساس فرمولاسیون شبه دارویی متشکل از wt% 50 سلولز میکروکریستالی، wt% 50 لاکتوز و محلول چسباننده 5 w/v% PVP (K90) بوده است. تأثیر سطح مایع (wt% 50-20)، زمان تجمع رطوبت (min 10-0)، شدت جریان چسباننده (g/min 280 و g/min 130) و سرعت پیشران (rpm 600، 285، 150) بر قدرت کششی بررسی شد.

آزمایشات مقیاس پایین، تا L 1 ظرف میکسر نیز انجام شد. قرص­ها با پرس carver تک مرحله­ای و با نیروی کنترل شده تولید شدند.

تعدادی پروفایل­ های تراکمی جهت نشان دادن ارتباط بین قدرت کششی قرص، فشار تراکم و شرایط گرانولاسیون ایجاد شدند. با برازش مدل منحنی تراکم متحد با داده ­ها با استفاده از روش جابجایی عرض از مبدأ، پروفایل­ های هر شرایط گرانولاسیون، در یک منحنی اصلی جمع می­شوند که استحکام قرص را به‌عنوان تابعی از میزان مایع، زمان تجمع رطوبت، یا شدت جریان چسباننده پیش­بینی می­کند. افزایش میزان مایع و/یا زمان تجمع رطوبت، وقتی با همان نیروی تراکم کمپرس می­شود، موجب کاهش سختی قرص شده و به نظر می­رسد که این کاهش متناسب با نیروی تراکمی موثری که در طول گرانولاسیون تجربه شده، PWGC، باشد. داده­ های PWGC بیشتر در یک منحنی اصلی واحد می­افتد که به تنهایی تابعی از تعداد کل دورهای پیشران است. تشریح بیشتر دانه­های تولیدی در این شرایط نشان داد که پارامتر عرض از مبدأ UCC، PWGC، به‌طور معکوس با تخلخل دانه متناسب است که میکروساختار دانه را به‌طور مستقیم و کمّی به استحکام قرص در طول تراکم مرتبط می­کند. این، یافته­ ی مهمی است که به فرمول­ نویس اجازه می­دهد تا سختی قرص را از طریق یک تنظیم ساده با شرایط گرانولاسیون بهینه کند.

نسخه انگلیسی:
قیمت فروش:
90,000 ريال
پرداخت اینترنتی و دریافت
new order
زمینه مقاله

زمینه مورد نظر:

new order
ورود به سیستم
- فراموشی گذرواژه ؟
محاسبه فوری هزینه ترجمه
شما میتوانید با انتخاب زمینه و زبان ترجمه و وارد نمودن تعداد کلمات متنی که باید ترجمه شود، هزینه و زمان تحویل ترجمه را بدست بیاورید.
زمینه: زبان: تعداد کلمه:
پست الکترونیکی شما :

خبری شد خبرتان خواهیم کرد!

آیا سوالی دارید؟

سوال خود را با ما در میان بگذارید

تماس با پشتیبانی

ورود به سیستم


تماس با پشتیبان