جمعه ۰۷ اردیبهشت ۰۳

مقاله #1156

#1156 کد مقاله زمینه: شیمی
عنوان انگلیسی:
Detection of diarrhoea-causing protozoa in general practice patients in The Netherlands by multiplex real-time PCR
تعداد صفحات انگلیسی:
7 صفحه
عنوان فارسی:
تشخیص پروتئاز ایجاد کننده ی اسهال در بیماران هلندی که به پزشک عمومی مراجعه کرده بودند، با استفاده از واکنش زنجیره پلیمراز (PCR) چندگانه زمان واقعی
تعداد صفحات فارسی:
17 صفحه
نوع فایل:
فایل word ترجمه و pdf انگلیسی
قیمت فروش:
100,000 ريال
چکیده فارسی:

چکیده

ارزش تشخیصی واکنش زنجیره ی پلیمراز چندگانه زمان واقعی جهت تشخیص اِنتامیبا هیستولیتیکا، ژیاردیا لامبلیا و ﮐﺮﯾﭙﺘﻮﺳﭙﻮرﯾﺪﯾﻮم ﭘﺎروم./ ﻛﺮﻳﭙﺘﻮﺳـﭙﻮرﻳﺪﻳﻮم ﻫﻮﻣﻴﻨﻴﺲ توسط مقایسه ی نتایج PCR به دست آمده با میکروسکوپ از نمونه های مدفوع از بیماران با مشورت پزشک عمومی آن‌ها به دلیل شکایت از دردهای گوارشی مورد ارزیابی قرار گرفت. آنالیز 722 نمونه ی DNA مدفوع نشان داد که شیوع ژیاردیا لامبلیا توسط PCR 3/9 درصد در مقایسه با میکروسکوپ 7/5 درصد می باشد. تعداد عفونت های تشخیص داده شده در کودکان مدرسه ای بیش از دو برابر می باشد. علاوه بر این، عفونت ژیاردیا لامبلیا در 15 (6/6 درصد) تا از 228 نمونه های مدفوع که برای کشت باکتری به آزمایشگاه ارسال شدند، تشخیص داده شد. عفونت های ﮐﺮﯾﭙﺘﻮﺳﭙﻮرﯾﺪﯾﻮم ﭘﺎروم / ﻛﺮﻳﭙﺘﻮﺳـﭙﻮرﻳﺪﻳﻮم ﻫﻮﻣﻴﻨﻴﺲ توسط روش های معمول تشخیص داده نشد، اما این عفونت در 3/4 درصد از 950 نمونه ی DNA موجودات تشخیص داده شد. ارتباط قوی با سن مشخص گردید، کریپتوسپوریدیوم در 8/21 درصد از 110 کودک کمتر از 5 ساله تشخیص داده شد، ﻛﺮﻳﭙﺘﻮﺳـﭙﻮرﻳﺪﻳﻮم ﻫﻮﻣﻴﻨﻴﺲ شایع ترین گونه می باشد، اِنتامیبا هیستولیتیکا در این جمعیت مورد مطالعه تشخیص داده نشد. آنالیز داده های میکروسکوپی نشان داد که تعداد پارازیت های اضافی از دست رفته توسط PCR کوچک می باشد. در مجموع، این مطالعه نشان داد که رویکرد PCR چندگانه زمان واقعی، یک روش جایگزین تشخیصی عملی در آزمایشگاه بالینی برای تشخیص عفونت های انگلی در بیمارانی که به علت علائم دستگاه گوارشی با پزشک عمومی مراجعه کرده بودند، می باشد.

نسخه انگلیسی:
قیمت فروش:
100,000 ريال
پرداخت اینترنتی و دریافت
new order
زمینه مقاله

زمینه مورد نظر:

new order
ورود به سیستم
- فراموشی گذرواژه ؟
محاسبه فوری هزینه ترجمه
شما میتوانید با انتخاب زمینه و زبان ترجمه و وارد نمودن تعداد کلمات متنی که باید ترجمه شود، هزینه و زمان تحویل ترجمه را بدست بیاورید.
زمینه: زبان: تعداد کلمه:
پست الکترونیکی شما :

خبری شد خبرتان خواهیم کرد!

آیا سوالی دارید؟

سوال خود را با ما در میان بگذارید

تماس با پشتیبانی

ورود به سیستم


تماس با پشتیبان