شنبه ۰۸ اردیبهشت ۰۳

مقاله #1071

#1071 کد مقاله زمینه: صنایع غذایی
عنوان انگلیسی:
Identification of the bioactive compounds and antioxidant, antimutagenic and antimicrobial activities of thermally processed agro-industrial waste
تعداد صفحات انگلیسی:
10 صفحه
عنوان فارسی:
شناسایی ترکیبات زیست فعال و فعالیت های آنتی اکسیدانی، ضد جهش زایی و ضد میکروبی ضایعات فرآوری شده با حرارت صنایع کشاورزی
تعداد صفحات فارسی:
34 صفحه
نوع فایل:
فایل word ترجمه و pdf انگلیسی
قیمت فروش:
180,000 ريال
چکیده فارسی:

چکیده

هدف از این پژوهش شناسایی ترکیبات زیست فعال و ارزیابی فعالیت­های آنتی­اکسیدانی، ضد جهش­زایی[1] و ضد میکروبی ضایعات عمده کشت و صنعت رومانی (پوست سیب، تفاله هویج، پوست­های انگور سفید و قرمز و پوست و تفاله چغندر لبویی) به منظور افزایش ارزش ضایعات می­باشد. هر نوع ضایعات بدون فرآوری حرارتی (به صورت تازه) و با فرآوری حرارتی (به مدت 10 دقیقه در 80 درجه سانتی­گراد) مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. بر اساس نتایج به دست آمده، فرآیند حرارتی، محتوای فنولی کل را افزایش داد. بالاترین میزان فعالیت آنتی­اکسیدانی در ضایعات انگور قرمز حرارت داده شده و پس از آن در ضایعات چغندر لبویی مشاهده شد. اسید لینولئیک یکی از اسیدهای چرب اصلی در تمام نمونه­های تجزیه شده بود، اما محتوای آن در طی عملیات حرارتی به طور معنی­داری کاهش یافت. عصاره هویج هیچ اثر ضد میکروبی ندارد، در حالی که ضایعات انگور قرمز تحت عملیات حرارتی دارای بالاترین اثر ضد میکروبی در برابر سویه­های مورد مطالعه می­باشد. نمونه انگور قرمز تحت فرآوری حرارتی دارای بیشترین فعالیت ضد جهش­زایی نسبت به سالمونلا تیفیموریوم (S. typhimurium) TA98 و TA100 است.

نسخه انگلیسی:
قیمت فروش:
180,000 ريال
پرداخت اینترنتی و دریافت
new order
زمینه مقاله

زمینه مورد نظر:

new order
ورود به سیستم
- فراموشی گذرواژه ؟
محاسبه فوری هزینه ترجمه
شما میتوانید با انتخاب زمینه و زبان ترجمه و وارد نمودن تعداد کلمات متنی که باید ترجمه شود، هزینه و زمان تحویل ترجمه را بدست بیاورید.
زمینه: زبان: تعداد کلمه:
پست الکترونیکی شما :

خبری شد خبرتان خواهیم کرد!

آیا سوالی دارید؟

سوال خود را با ما در میان بگذارید

تماس با پشتیبانی

ورود به سیستم


تماس با پشتیبان