شنبه ۰۸ اردیبهشت ۰۳

آیا باید دسترسی کودکان به اینترنت را محدود کرد

امروزه اینترنت،بزرگترین و اصلی ترین مرجع یادگیری به شمار می رود و دسترسی به آن از ضروریات زندگی محسوب می شود.اما آیا کودکان نیز باید دسترسی بدون نظارت به اینترنت داشته باشند یا این دسترسی باید محدود شود؟

تحقیقات انجام شده توسط دانشمندان دانشگاه آکسفورد،کاردیف و کمبریج نشان می دهد استفاده متعادل از اینترنت توسط کودکان نه تنها آسیبی به آنها نمی زند بلکه آثار مثبتی هم روی سلامت روانی آنان می گذارد.

از طرفی دیگر طبق آمار بدست آمده از 35000 کودک آمریکایی و سرپرست آنان توسط "مجله آکادمی روانپزشکی کودک و نوجوان آمریکا" نشان می دهد که کودکانی که روزانه یک تا دو ساعت درگیر فعالیت های مربوط به تلوزیون یا وسایل دیجیتالی هستند،درجات بالاتری از عملکرد روانی-اجتماعی نشان میدهند(نسبت به کودکانی که درگیر این فعالیت ها نیستند).اما آنان احتمالاً سطح سلامت اجتماعی و عاطفی بهتری نسبت به افراد غیر استفاده کننده دارند.

پروفسور اندرو پرزیبیلسکی،مدیر تحقیقات در سازمان اینترنت آکسفورد دانشگاه آکسفورد و نویسنده اصلی تحقیق می گویند:

دستگاه های دیجیتال امروزه جزو بخش های اجتناب ناپذیر زندگی روزانه اند.سهولت استفاده و کاهش هزینه ها باعث می شود تعداد فزاینده ای از جوانان به دستگاه های دیجیتال ، بازی ها و سیستم عامل های آنلاین دسترسی پیدا کنند.

در صورت عدم وجود شواهد قانع کننده ای که ارتباط بین اسکرین های دیجیتالی و سلامت روانی و جسمی نشان می دهند،بیشتر راهنمایی های حرفه ای که به مراقبین و مربیان داده می شود با توجه به احتیاطی که محدودیت های مربوط به تعامل دیجیتالی را در اولویت قرار می دهد ، شکل گرفته است.

تحقیقات ما برای رفع این شکاف صورت گرفت. تعداد بسیار کمی از کودکان ، در صورت وجود ، به طور معمول به طور متوسط از صفحه نمایش تلویزیون و دستگاه به اندازه کافی استفاده می کنند تا سطح روانشناختی قابل توجهی پایین تر نشان دهند. در عوض ، این یافته ها نشان می دهد که جنبه های دیگر تعامل دیجیتال ، از جمله آنچه روی صفحه های نمایش است و چگونه سرپرستان استفاده کودکان را نظارت میکنند،بسیار مهم تر هستند.

Link: https://faratarjome.ir/u/news/آیا-باید-دسترسی-کودکان-به-اینترنت-را-محدود-کرد10.html

دیدگاه کاربران

ارسال دیدگاه

نام و نام خانوادگی :
دیدگاه شما :
کد امنیتی : کدی که در تصویر میبینید را وارد نمایید
* فراترجمه هیچگونه مسئولیتی نسبت به دیدگاه های کاربران ندارد و تمامی مطالب ارسالی دیدگاه و نظر شخصی کاربران است.
new order new order
ورود به سیستم
- فراموشی گذرواژه ؟
محاسبه فوری هزینه ترجمه
شما میتوانید با انتخاب زمینه و زبان ترجمه و وارد نمودن تعداد کلمات متنی که باید ترجمه شود، هزینه و زمان تحویل ترجمه را بدست بیاورید.
زمینه: زبان: تعداد کلمه:
پست الکترونیکی شما :

خبری شد خبرتان خواهیم کرد!

آیا سوالی دارید؟

سوال خود را با ما در میان بگذارید

تماس با پشتیبانی

ورود به سیستم


تماس با پشتیبان