شنبه ۱۵ اردیبهشت ۰۳

مقاله #948

#948 کد مقاله زمینه: کامپیوتر
عنوان انگلیسی:
Storing OWL ontologies in object-oriented databases
تعداد صفحات انگلیسی:
16 صفحه
عنوان فارسی:
ذخیره سازی آنتولوژی های OWL در پایگاه داده های شی گرا
تعداد صفحات فارسی:
40 صفحه
نوع فایل:
فایل word ترجمه و pdf انگلیسی
قیمت فروش:
170,000 ريال
چکیده فارسی:

چکیده

وب معنایی از توصیف های هستی شناختی استفاده می کند، به طور خاص زبان هستان شناسی وب[1] (OWL) به عنوان رسانه ای عمومی برای توصیف و تبادل فرمال دانش در حوزه های مختلف می باشد. در حال حاضر بسیار ی از آنتولوژی های OWL در زمینه های مختلف به موفقیت هایی دست یافته اند. از این رو اینکه چطور آنتولوژی های OWL را ذخیره کنیم به یکی از نیاز های متداول در وب معنایی تبدیل شده است. بر اساس مکانیزم موثر ذخیره سازی در پایگاه داده های شی گرا، این پایگاه داده‌ها می توانند برای ذخیره سازی آنتولوژی های OWL به منظور مدیریت حجم عظیم دانش در وب معنایی مورد استفاده قرار گیرند.

از این رو هدف اصلی این مقاله بررسی نحوه ذخیره سازی آنتولوژی های OWL در پایگاه داده های شی گرا می باشد و ما یک روش فرمال را پیشنهاد می دهیم و یک ابزار اولیه برای ذخیره سازی آنتولوژی های OWL در پایگاه داده های شی گرا را توسعه می دهیم. ابتدا بعد از یک تعریف کامل و فرمال از آنتولوژی های OWL ساختار کلی ذخیره سازی آنتولوژی های OWL در پایگاه داده های شی گرا را معرفی می کنیم. علاوه بر این قوانین ذخیره سازی را ارائه داده و نحوه ذخیره سازی آنتولوژی های OWL در پایگاه داده های شی گرا را به همراه یک مثال اجرایی با جزئیات شرح می دهیم. دقت و کیفیت روش ذخیره سازی اثبات و آنالیز می شود. در نهایت یک ابزار اولیه که قادر به ذخیره سازی آنتولوژی های OWL در پایگاه داده شی گرا متن باز به نام db4o می باشد را پیاده سازی می کنیم، این پایگاه داده به طور گسترده مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین یک رابط کوئری در ابزار اولیه برای پرس و جو آنتولوژی های ذخیره شده OWL توسعه می دهیم. مثال هایی از ذخیره سازی و پرس و جو ارائه شدند تا نشان دهند این روش شدنی است و این ابزار کارآمد می باشد.

نسخه انگلیسی:
قیمت فروش:
170,000 ريال
پرداخت اینترنتی و دریافت
new order
زمینه مقاله

زمینه مورد نظر:

new order
ورود به سیستم
- فراموشی گذرواژه ؟
محاسبه فوری هزینه ترجمه
شما میتوانید با انتخاب زمینه و زبان ترجمه و وارد نمودن تعداد کلمات متنی که باید ترجمه شود، هزینه و زمان تحویل ترجمه را بدست بیاورید.
زمینه: زبان: تعداد کلمه:
پست الکترونیکی شما :

خبری شد خبرتان خواهیم کرد!

آیا سوالی دارید؟

سوال خود را با ما در میان بگذارید

تماس با پشتیبانی

ورود به سیستم


تماس با پشتیبان