پنجشنبه ۳۰ فروردین ۰۳

۵ نکته مهم برای نوشتن مقاله علمی

۵ نکته مهم برای نوشتن مقاله علمی

 وقتی صحبت از مقاله علمی می شود در حقیقت منظورمان ترکیب کردن یک مقاله علمی خلاقانه با نوشته خوب و بی‌نقص است فرقی نمی‌کند فردی باتجربه باشید یا مبتدی و تازه کار در هر صورت نوشتن و ارسال مقاله های علمی برای مجله ها هیچ زمان آسان نبوده و کاری زمان بر و طاقت‌فرسا است مقاله ای که نوشته‌های باید بارها مورد بررسی قرار بگیرد تا شکلی مطلوب پیدا کند.

 نکات مهم برای نوشتن مقالات علمی:

1.      مجله مناسب برای چاپ مقاله خود را انتخاب کنید : این نکته که مجله درستی را برای چاپ انتخاب کنید بسیار حائز اهمیت است چرا که هدف شما از ارسال مقاله این است که مقاله شما مخاطب داشته باشد اگر در مجله ارسال کنید که مخاطب شما نیست و در آن چاپ شود چه فایده ای دارد؟

2.      ساختار درستی برای مقاله خود داشته باشید:  انواع مقالات فرمت مخصوص به خود را دارند به علاوه هر مجله ساختاری دارد که با ساختار مجله دیگر متفاوت است همچنین برخی از ژورنال ها امکان دارد که تعداد رفرنسی که میپذیرند محدود باشد لذا باید توجه داشته باشید که منابع تان به تعداد مورد قبول آن محدود شود.

3.      برای خودتان چک لیست تهیه کنید : مراحلی را که باید برای نوشتن و بررسی نهایی مقاله خودتان طی کنید را لیست کرده و نگه دارید اگر این کار را انجام دهید به راحتی متوجه می‌شود که ایراد کارتان کجا بوده و می توانید آن را برطرف کنید.

4.      ویرایش کردن، اصلاح و ویرایش مجدد :  ویرایش کردن مقاله یکی از مهمترین بخش های نوشتن مقاله می باشد چرا که به آن شکل رسمی می بخشد و شما با ویرایش کردن آن مقاله خود را به خوبی برای ارسال به مجله آماده خواهید کرد.

5.      نمونه خوانی کنید:  اصلاح اشتباهات گرامری وجود ناهماهنگی بین جملات و نیز  به کار بردن کلمات اشتباه مواردی هستند که باعث می‌شود کیفیت کار تحقیقی شما پایین آورده شود. نمونه خوانی به عنوان یکی از مراحل ویراستاری به حساب می آید که این کار پس از اینکه ویرایش تخصصی انجام شد انجام می گیرد.

 جمع بندی:

 با تمام این تفاسیر، نوشتن مقاله علمی دارای پیچیدگی ها و سختی های منحصر به خودش است. اینکه بخواهید اطلاعاتی که جمع آوری کرده اید را بنویسید آن هم به زبان انگلیسی برای هر فردی نمی‌تواند کار راحتی باشد. اما یک محقق که می‌خواهد مقاله خود را به مخاطب برساند باید آنها را طی کند. با توجه به نکاتی که ذکر کردیم تا حدود زیادی می توانید از رد شدن مقاله علمی خود توسط مجله مورد نظر خود جلوگیری کنید اما در هر حال دلایل مختلفی برای اینکه مقاله توسط مجلات رد شود وجود دارد اما اگر با افراد حرفه ای که در زمینه ویرایش تخصصی و نمونه خوانی مقاله علمی کار می‌کنند مشورت کنید و پیشروی کار چاپ مقاله تان خیلی ساده تر پیش خواهد رفت.

 

نگارنده : مریم فتاحیانفر

Link: https://faratarjome.ir/u/news/۵-نکته-مهم-برای-نوشتن-مقاله-علمی5.html

دیدگاه کاربران

ارسال دیدگاه

نام و نام خانوادگی :
دیدگاه شما :
کد امنیتی : کدی که در تصویر میبینید را وارد نمایید
* فراترجمه هیچگونه مسئولیتی نسبت به دیدگاه های کاربران ندارد و تمامی مطالب ارسالی دیدگاه و نظر شخصی کاربران است.
new order new order
ورود به سیستم
- فراموشی گذرواژه ؟
محاسبه فوری هزینه ترجمه
شما میتوانید با انتخاب زمینه و زبان ترجمه و وارد نمودن تعداد کلمات متنی که باید ترجمه شود، هزینه و زمان تحویل ترجمه را بدست بیاورید.
زمینه: زبان: تعداد کلمه:
پست الکترونیکی شما :

خبری شد خبرتان خواهیم کرد!

آیا سوالی دارید؟

سوال خود را با ما در میان بگذارید

تماس با پشتیبانی

ورود به سیستم


تماس با پشتیبان