جمعه ۰۷ اردیبهشت ۰۳

۱۰ نکته برای اولین سفر شما به کانادا

۱۰ نکته برای اولین سفر شما به کانادا

آب و هوا

کانادا کشوری بزرگ با چشم‌انداز بسیار متنوع از ساحل تا ساحل است. بنابراین بسته به این که از چه بخشی از کشور بازدید می‌کنید، مطمئن شوید که برای دمای مناسب چمدان را آماده می‌کنید. لباس های زیادی با خودتان ببرید حتی در تابستان!

فصل شلوغ

تابستان شلوغ‌ترین زمان سال است و مردم کانادا دوست دارند از ماه‌های گرم‌تر استفاده کنند. اگرچه، برای اجتناب از جمعیت و قیمت‌های بالاتر پرواز  در این فصل را دوست ندارم. در طول بهار و پاییز (‏سپتامبر)‏از آنجا دیدن کنم. در تابستان جشنواره های متعددی همراه با موسیقی زنده وجود دارد.

زبان

اگر چه بیشتر مردم در کانادا به زبان انگلیسی صحبت می‌کنند، جمعیت زیادی از مردم فرانسه صحبت می‌کنند که بیش از ۷.۲ میلیون نفر از آن‌ها به عنوان زبان اول خود صحبت می‌کنند. این یکی از زبان‌های رسمی است و عمدتا در کبک صحبت می‌شود، اما جوامع فرانسوی‌زبان کوچک‌تر را در مناطقی مانند نیوبرانزویک اونتاریو، و مانیتوبا خواهید یافت.

غذای کانادایی

کانادا یک مقصد خوب برای غذا در حال حاضر است و برخی کالاهای محلی وجود دارند که شما فقط باید امتحان کنید! چند نمونه از غذاهای کانادایی به شرح زیر است:

پیتین: ترکیبی لایه‌ای از سیب‌زمینی سرخ‌کرده، پنیر سفید و پنیر آب شده، و چندین تن سس.

"بیاورتئوس": نوع خمیر سرخ‌شده کانادایی که روی آن همه چیز از نوتلا "تا" دارچین "و" شکر " وجود دارد.

کیک چینواس: گوشت گوساله و سیب‌زمینی خرد شده و ذرت آب‌پز شده.

مکان های دیدنی

کانادا واقعا جای خیلی بزرگی است.

ونکوور، بزرگ‌ترین شهر بریتیش کلمبیا، مظهر سرما با غذا و آبجو صنعتی ، پر سر و صدا و مناظر خیره‌کننده

تورنتو: یکی از متنوع‌ترین شهرها در دنیا، شما می‌توانید بیش از ۱۴۰ زبان صحبت شده در تورنتو را بشنوید که بیش از نیمی از ساکنان آن خارج از کانادا به دنیا آمده‌اند.

کبک سیتی با چشم اندازه‌ای قوی اروپایی، آمریکای شمالی و کانادایی، کبک یک شهر تاریخی جذاب است.

مونترال بزرگ‌ترین شهر در استان کبک، چیزهای زیادی برای دوست داشتن در این کلان‌شهر شلوغ وجود دارد.

ویستلر: برای یک تجربه محلی، به یک دریاچه یخ زده برای هاکی روی یخ یا ماهی گیری روی یخ بروید، یا، اگر شبیه من هستید، یک بطری خیارشور باخود بیاورید و با آبجو بخورید.

مون فرمی، اگر شما دنبال یک استراحت زمستانی زیبا هستید، اینجا جایی است که باید باشیم.

بانف یکی از زیباترین پارک‌های ملی در کانادا است.

کالگری: شهر بین‌المللی در آلبرتا، کالگری شهری بسیار جالب با آسمان‌خراش‌های بسیار و رویداد سالانه کالگری است!

جزیره ونکوور: مکانی ایده‌آل برای تعطیلات تابستانی!

مانیتوبا: جستجو برای دیدن خرس‌های قطبی

پارک

سیستم پارک کانادا بی‌نظیر است، چه بخواهید دریاچه‌های فیروزه‌ای، سواحل شنی، جنگل‌های سرسبز و یا خط ساحلی ناهموار را در کانادا ببینید. برخی از پارک‌های مورد بازدید عبارتند از بانف اولین و جذاب‌ترین پارک ملی در کانادا همراه با پارک کوهستانی ویستلر و بازدید از اونتاریو برای دیدن آبشار نیاگارا.

ادب

در حالی که این ممکن است بدیهی به نظر برسد، کانادایی ها به خاطر بسیار مودب بودن مشهور هستند که چیزی است که من کاملا با آن در ارتباط هستم. بنابراین به شنیدن و گفتن "متاسفم" زیاد عادت کنید و از هر گونه رفتار گستاخانه معمول مانند قطع کردن خط و یا مست کردن بیش از حد در ملا عام اجتناب کنید.

کانادایی‌ها یک سری اصطلاحات عامیانه و دوست‌داشتنی در دنیای غرب دارند.

اینها چند موردی هستند که شما به صورت روزانه در کانادا خواهید شنید:

لونی / تونی: لونی یک سکه یک دلاری و توتونی یک سکه دو دلاری است.

تیمز: مهربان و ساده،

کروفلا: مخالفت یا استدلال

حمل و نقل

رفتن از جایی به جای دیگر در کانادا قطعا چیزی است که شما می‌خواهید از قبل برنامه‌ریزی کنید. سوار شدن به قطار آن قدرها هم که در اروپا ممکن است آسان نیست. من پیشنهاد می‌کنم که تنها یک بخش از کشور را برای بازدید انتخاب کنید، اگر در زمان کوتاهی هستید، یا اگر سفر طولانی تری دارید، یک ماشین اجاره کنید!

در شهرهای بزرگ، شما حالت‌های مختلف حمل و نقل مانند سیستم مترو و اتوبوس را پیدا خواهید کرد، همچنین تاکسی‌ها و اتوبوس ها را در تمام نواحی شهری اصلی پیدا خواهید کرد. ونکوور هم مانند حمل و نقل شهری معمولی، دارای "ترن هوایی" است. همچنین می‌توانید برخی از حمل و نقل های محلی مانند گریگوند را نیز پیدا کنید، اما آن‌ها فقط شما را تا آنجا می‌برند.

باز هم، اگر می‌خواهید به مناطق غیر شهری بروید، اجاره یک ماشین بهترین شرط شما خواهد بود.

ویزا + بیمه سفر

برخی ملیت‌ها به ویزای ETA برای کانادا نیاز دارند که می‌تواند به صورت آنلاین خریداری شود و بسیار ارزان است. در حال حاضر برای شهروندان آمریکایی با پاسپورت معتبر الزامی نیست، اما همیشه هر گونه تغییر در وب سایت آن‌ها را بررسی کنید!

بیمه سفر برای هر جایی که می‌روید مهم است، اما به خصوص اگر در ورزش‌های زمستانی، پیاده‌روی، و یا سفر جاده‌ای در اطراف کانادا شرکت کنید. شما هیچ وقت نمی‌دانید چه اتفاقی می‌افتد و بهتر است همه چیز را بپوشانید، فقط برای احتیاط.

انعام دادن

 اگر فکر می‌کنید که صورت‌حساب‌های آن‌ها کمی شبیه پول مونوپولی است، شما تنها نیستید.

هر فاکتور رنگ متفاوتی دارد و از پلاستیک ساخته شده‌است!

با این حال، انعام دادن در کانادا هنوز هم اعمال می‌شود و حدود ۱۵ تا ۲۰ درصد از کل صورتحساب ها در زمینه مهمان‌نوازی، گردشگری و صنایع خدماتی است.

نتیجه

کانادا کشوری شگفت‌انگیز برای کشف است اگر شما از شهرهای شلوغ، غذاهای خوش‌مزه و برخی از شگفت‌انگیزترین طبیعت جهان لذت ببرید! علاوه بر این، کانادایی ها معمولا یک خوش‌آمد گویی بسیار گرم ارائه می‌دهند.

Link: https://faratarjome.ir/u/news/۱۰-نکته-برای-اولین-سفر-شما-به-کانادا2.html

دیدگاه کاربران

ارسال دیدگاه

نام و نام خانوادگی :
دیدگاه شما :
کد امنیتی : کدی که در تصویر میبینید را وارد نمایید
* فراترجمه هیچگونه مسئولیتی نسبت به دیدگاه های کاربران ندارد و تمامی مطالب ارسالی دیدگاه و نظر شخصی کاربران است.
new order new order
ورود به سیستم
- فراموشی گذرواژه ؟
محاسبه فوری هزینه ترجمه
شما میتوانید با انتخاب زمینه و زبان ترجمه و وارد نمودن تعداد کلمات متنی که باید ترجمه شود، هزینه و زمان تحویل ترجمه را بدست بیاورید.
زمینه: زبان: تعداد کلمه:
پست الکترونیکی شما :

خبری شد خبرتان خواهیم کرد!

آیا سوالی دارید؟

سوال خود را با ما در میان بگذارید

تماس با پشتیبانی

ورود به سیستم


تماس با پشتیبان