سه شنبه ۰۴ اردیبهشت ۰۳

نمونه ترجمه تخصصی عمران

نمونه ترجمه تخصصی عمران

چكيده

ساختمان بتن از لحاظ سبکی به طور مستقیم و صرفه جویی در مصرف انرژی به طور غیر مستقیم بسیار مهم است که با بتن سبک و از همه مهمتر با بتن سبز و پایدار می توان به هر دو مورد دست پیدا کرد یعنی یک بتن مناسب از هر لحاظ داشت.

با توجه به نتایج آزمایشگاهی و تجزیه تحلیل های ناشی از استفاده از نرم افزار spss و مقایسه با تحقیقات مشابه و استفاده از تجربیات مهندسان مشغول به کار در این حیطه ،  می توان نتیجه گرفت که استفاده از پودر شیشه در بتن تا میزان  5 درصد از حجم سیمان تغییر چندانی در مقاومت و نفوذ پذیری ایجاد نمی کند و حتی در مواردی باعث افزایش کیفیت و مقاومت بتن می شود  .می توان از این ماده به عنوان ماده ی کاهش دهنده ی میزان استفاده از سیمان و کاهش آلودگی های زیست محیطی و دست یافتن به توسعه ی پایدار ، نام برد.

در این پژوهش به بررسی جایگزینی درصدی از سیمان با پودر شیشه پرداختیم و با آزمایش مقاومت فشاری و به کمک نرم افزار spss به تجزیه و تحلیل آن پرداختیم و در نهایت به این نتیجه رسیدیم که با جایگزینی سیمان به میزان 5 درصد با پودر شیشه هیچ مشکل از لحاظ  مقاومت فشاری و نفوذپذیری پیش نمی یاد . 

Abstract

The structure of concrete is very important directly in terms of lightness and indirectly in terms of energy saving, which can be achieved both by a lightweight concrete and most importantly, by a green and stable concrete, i.e. a concrete suitable in every aspect.

It can be concluded by considering the lab results, SPSS analysis, comparison with similar studies, and using the experiences of engineers working in this context that utilizing glass powder in concrete up to 5 percent of the cement volume does not change significantly the strength and permeability of concrete, yet increases the quality and strength of concrete in some cases. This material can be considered as a substance reducing the amount of cement use and environmental pollution and achieving sustainable development.

We studied the percentage replacement of cement with glass powder and analyzed it by conducting the compressive strength test and using the SPSS software. We concluded that no problem occurs regarding the replacement of 5 percent cement with glass powder in terms of compressive strength and permeability.

Link: https://faratarjome.ir/u/news/نمونه-ترجمه-تخصصی-عمران2.html

دیدگاه کاربران

ارسال دیدگاه

نام و نام خانوادگی :
دیدگاه شما :
کد امنیتی : کدی که در تصویر میبینید را وارد نمایید
* فراترجمه هیچگونه مسئولیتی نسبت به دیدگاه های کاربران ندارد و تمامی مطالب ارسالی دیدگاه و نظر شخصی کاربران است.
new order new order
ورود به سیستم
- فراموشی گذرواژه ؟
محاسبه فوری هزینه ترجمه
شما میتوانید با انتخاب زمینه و زبان ترجمه و وارد نمودن تعداد کلمات متنی که باید ترجمه شود، هزینه و زمان تحویل ترجمه را بدست بیاورید.
زمینه: زبان: تعداد کلمه:
پست الکترونیکی شما :

خبری شد خبرتان خواهیم کرد!

آیا سوالی دارید؟

سوال خود را با ما در میان بگذارید

تماس با پشتیبانی

ورود به سیستم


تماس با پشتیبان