Building
and maintaining brand loyalty are one of the central themes of research for
marketers for a very long time. Marketers have utilized various means to
maintain the brand loyalty of their customers. One of the recent means is the social media marketing. The aim of this study is to identify
the effect of social media marketing on brand loyalty of the consumers, given that the concept is
receiving increasing attention from marketing academia and practitioners. The scope of the study consists of customers who follow at least
one brand on the social media in Turkey and the data were collected through the administration of
a structured questionnaire with a sample of 338 people and tested via stepwise multiple regression analysis. The results of the study
showed that brand loyalty of the customers is positively affected when the brand (1) offers
advantageous campaigns, (2) offers relevant content, (3) offers popular contents, (4) appears on various platforms and offers applications
on social media; were used by using SPSS 17.0 version. Customers prefer to share music,
technological-related, and funny contents on social media platforms. Based on our results, this study can be considered as a pioneer in this
new area of marketing, and propose several tactics for the practitioners.
ساختن و حفظ وفاداری به نام تجاری یکی از زمینه های
اصلی پژوهش برای بازاریابان برای زمانی بسیار طولانی است. بازاریابان از ابزارهای
گوناگونی به منظور حفظ وفاداری به نام تجاری مشتریان خود، استفاده کرده اند. یکی
از ابزار های اخیر بازاریابی، رسانه های اجتماعی است. هدف از این مطالعه، شناسایی
اثر بازاریابی رسانه های اجتماعی بر وفاداری به نام تجاری از سوی مصرف کنندگان، با توجه به مفهوم دریافت افزایش
توجه بازاریابی از طرف دانشگاه و شاغلان است. محدوده مورد مطالعه، شامل مشتریانی
که حداقل یک نام تجاری را در رسانه های اجتماعی در ترکیه دنبال می کنند و داده ها از طریق مدیریت یک
پرسشنامه ساختار یافته با یک نمونه 338 نفری از مردم جمع آوری شده و از طریق تجزیه و
تحلیل رگرسیون چندگانه، گام به گام مورد
آزمون قرار گرفته اند. نتایج حاصل از این مطالعه، نشان داد که وفاداری به نام تجاری
از طرف مشتریان دارای اثرات مثبتی است، آنهم زمانی که نام تجاری (1) گروه های مبارزاتی سودمند،
(2) محتوای مرتبط و (3) محبوبی را پیشنهاد می دهد، (4) بر سیستم گوناگون ظاهر شده و برنامه های کاربردی را در رسانه
های اجتماعی ارائه می دهد، که با استفاده
از SPSS 17.0 بکار
رفته است. مشتریان ترجیح می دهند که
موسیقی، مباحث مرتبط با فناوری و مضامین طنز و سرگرمی را در رسانه های اجتماعی به
اشتراک بگذارند. بر اساس نتایج مطالعه
یمان، این مطالعه می تواند به عنوان پیشگامی در این زمینه جدید از بازاریابی در
نظر گرفته شده ، و چندین تاکتیک برای مشاغل گوناگون را ارائه دهد.
Link: https://faratarjome.ir/u/news/نمونه-ترجمه-تخصصی-انگلیسی-به-فارسی-مدیریت---مدیریت-استراتژیک10.html