مقاله مدیریتی
کد مقاله در فروشگاه: 1253
رقابت، نوآوری و جهانی شدن کلمات شعارگونه ای هستند، که دهه هاست تقریباً در هر جنبه از فعالیت اقتصادی یا اجتماعی حضور داشته اند. بخصوص، افزایش تمایل به مسائل مرتبط با رقابت جویی منجر به توسعه نظریه ها و مطالعات در حوزه آنالیز رقابت و استراتژی های رقابت شده است. نشریات مرتبط با موضوع مدیریت استراتژیک تاکید قابل توجهی بر مسائل مربوط به مزیت رقابتی بعنوان معامل تعیین کننده موفقیت یا شکست سازمان ها یا ملت ها قرار داده اند. تاکیدی نیز بر ضرورت موضع گیری در مقابل رقیبان یا ایجاد مزیت رقابتی پایدار بلند مدت دیده می شود. مطالعات اخیر در واکنش به افزایش تنوع یا حتی هرج و مرج در محیط، نیاز به توجه به عبارت پایداری، و استفاده از واژه انعطاف پذیری یا متغیرپذیری در رابطه با مزیت رقابتی را نشان می دهد. ترکیب پایداری، موقتی بودن و دیگری بودن بعنوان ویژگی های یک مزیت رقابتی ایده آل، بنظر یکی از چالش های اصلی پیش روی سازمان ها در پیاده سازی فرآیند مدیریت استراتژی بوده و نظریه پردازان بدنبال مطالعه این حوزه مطالعاتی می باشند.
Link: https://faratarjome.ir/u/news/مقاله-مدیریتی10.html