شنبه ۰۱ اردیبهشت ۰۳

معرفی رشته مدیریت دولتی

این رشته  یکی از گرایش‌های رشته مدیریت است که برای اولین بار در دهه سی شمسی با عنوان علوم اداری وارد ایران شد.این رشته برای اولین بار در دانشگاه تهران و با همکاری دانشگاه کالیفرنیای جنوبی ارائه شد. به طور قطع کسی که می خواهد مدیر شود یا در رشته مدیریت تحصیل کند باید تیپ شخصیتی متناسب با آن‌را داشته باشد. قدرت بیان و متقاعد کردن دیگران یکی از مهم ترین ویژگی های شخصیتی برای یک مدیر است لذا افرادی که در مباحثات، گفتگوها و مناظره‌ها قدرت بیان بالایی دارند و می‌توانند به خوبی استدلال و طرف مقابل را متقاعد کنند واجد این ویژگی هستند و در این رشته جایگاه خوبی خواهند یافت.

فارغ التحصیل رشته مدیریت دولتی در چه کارها و صنایعی می‌تواند شاغل شود؟

 هر بنگاه و سازمانی به تعدادی مدیر نیاز دارد از این جهت، در تمامی سازمان‌ها و بنگاه‌های تولیدی و خدماتی برای فارغ التحصیل این رشته امکان اشتغال وجود دارد. به همین جهت امکان اشتغال در طیف وسیعی از سازمان‌ها نظیر وزارتخانه‌ها، سازمان‌های دولتی، پژوهشکده‌ها، دانشگاه‌ها، شهرداری‌ها، بیمارستان‌ها، بنگاه‌های تولیدی، کارخانه‌ها و … برای فارغ التحصیل این رشته وجود دارد.

بازار کار رشته مدیریت دولتی به چه صورت است؟

به طور کلی رشته مدیریت دولتی در حال حاضر بازار کار خوبی ندارد و عمده فارغ التحصیلان این رشته در مشاغل غیرمرتبط مشغول به کار هستند.

آنچه که در بازار کار این رشته اهمیت دارد این است که فارغ التحصیل این رشته باید علاوه بر دروسی که در دوران تحصیل می‌گذراند، به کسب مهارت‌های مختلف در حوزه های فنی (نظیر کار با رایانه و نرم‌افزارهای مختلف) و انسانی (مثل فنون مذاکره و ارتباط مؤثر) نیز بپردازد. 

 

 

Link: https://faratarjome.ir/u/news/معرفی-رشته-مدیریت-دولتی2.html

دیدگاه کاربران

ارسال دیدگاه

نام و نام خانوادگی :
دیدگاه شما :
کد امنیتی : کدی که در تصویر میبینید را وارد نمایید
* فراترجمه هیچگونه مسئولیتی نسبت به دیدگاه های کاربران ندارد و تمامی مطالب ارسالی دیدگاه و نظر شخصی کاربران است.
new order new order
ورود به سیستم
- فراموشی گذرواژه ؟
محاسبه فوری هزینه ترجمه
شما میتوانید با انتخاب زمینه و زبان ترجمه و وارد نمودن تعداد کلمات متنی که باید ترجمه شود، هزینه و زمان تحویل ترجمه را بدست بیاورید.
زمینه: زبان: تعداد کلمه:
پست الکترونیکی شما :

خبری شد خبرتان خواهیم کرد!

آیا سوالی دارید؟

سوال خود را با ما در میان بگذارید

تماس با پشتیبانی

ورود به سیستم


تماس با پشتیبان