جمعه ۰۷ اردیبهشت ۰۳

معرفی رشته اقتصاد و بازار کار آن

معرفی رشته اقتصاد و بازار کار آن

از جمله رشته‌های فارغ التحصیلان آن بیش از هر رشته دیگری برای جامعه نیاز است رشته اقتصاد می‌باشد به دلیل اینکه توجه به اصول اقتصادی کشور به قدری مهم است که بی توجهی به آنها می‌توانند باعث از کار افتادن چرخه اقتصادی کشور شود.مجموعه ای از دانش های مربوط به این رشته(اقتصاد) در رشته اقتصاد بررسی می‌شود به طوری که عناصر اقتصادی را به بهترین نحو ممکن چیدمان می‌نمایند.

آینده شغلی رشته اقتصاد : دانشجویان فارغ‌التحصیل مقطع کارشناسی این رشته اطلاعات پایه و اولیه را مطالعه خواهد کرد که البته برای اشتغال به کار به طور تخصصی کافی نمی باشد اما اگر شما شاهد اشتغال به کار افرادی با مدرک لیسانس هستید و می‌بینید که موقعیت شغلی خوبی دارند باید بدانیم که این واقعیت را به تلاش و پشتکار خود مدیون هستند مطمئناً افرادی که دارای فعالیت زیاد در راستای کسب مهارتند افراد موفق تری هستند.

 سازمان‌هایی که یک اقتصاددان میتواند در آنها مشغول به کار شود : این افراد می‌توانند در بخش‌های مختلف وزارت اقتصاد یا وزارت صنایع و نیز سازمان برنامه بودجه بانک مرکزی و نیز مرکز آمار مشغول به کار شوند.

 این رشته به دانش‌آموختگان خود این امکان را می‌دهد که از ذهنی فعال و انتخابگر برخوردار شوند و اگر نتواند در رشته خود به کار مشغول شوند به واسطه ذهن تحلیل‌گر خود آشنایی صحیح با مسائل و مباحث اقتصادی و نیز نگاه کارشناسان های به جامعه و پیرامون خود داشته باشند از آینده شغلی مناسبی برخوردار شوند.

 در رابطه با میزان درآمد یک اقتصاددان در ایران آمار دقیق نمی توان ارائه نمود اما آمار که از کشور آمریکا در دست است میانگین درآمد به طور سالانه ۸۹ هزار تا ۴۵۰ هزار دلار است.

وظایف یک اقتصاددان : یک اقتصاددان باید علاوه بر اینکه بتوانند مسائل اقتصادی را تجزیه و تحلیل نماید باید همواره اطلاعات و دانش اقتصادی خودش را به روز نگه دارد، تا اگر مشکلی در این زمینه به وجود آمد بتوانند آن را به بهترین نحو ممکن برطرف نمایند.

 

 

Link: https://faratarjome.ir/u/news/معرفی-رشته-اقتصاد-و-بازار-کار-آن-0.html

دیدگاه کاربران

ارسال دیدگاه

نام و نام خانوادگی :
دیدگاه شما :
کد امنیتی : کدی که در تصویر میبینید را وارد نمایید
* فراترجمه هیچگونه مسئولیتی نسبت به دیدگاه های کاربران ندارد و تمامی مطالب ارسالی دیدگاه و نظر شخصی کاربران است.
new order new order
ورود به سیستم
- فراموشی گذرواژه ؟
محاسبه فوری هزینه ترجمه
شما میتوانید با انتخاب زمینه و زبان ترجمه و وارد نمودن تعداد کلمات متنی که باید ترجمه شود، هزینه و زمان تحویل ترجمه را بدست بیاورید.
زمینه: زبان: تعداد کلمه:
پست الکترونیکی شما :

خبری شد خبرتان خواهیم کرد!

آیا سوالی دارید؟

سوال خود را با ما در میان بگذارید

تماس با پشتیبانی

ورود به سیستم


تماس با پشتیبان