دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۰۳

عوارض سیگار بر سلامتی

عوارض سیگار بر سلامتی

 

سال هاست که تاثیر مصرف سیگار بر سلامتی و آسیبی که به همه اعضای بدن می رساند،اثبات شده و دیگر حالا همه افراد می دانند که مصرف مداوم سیگار زمینه ساز بسیاری از بیماری ها می شود. به همین دلیل،به صورت کلی سلامت افراد سیگاری پس از مدتی کاهش پیدا می کند.

سیگار کشیدن به کل بدن اسیب می رساند و سبب سرطان ریه، سرطان پوست، بیماری قلبی، تنگی نفس و آسم، ریزش موی سر، بوی بد دهان، از بین رفتن لثه ها و دندان، کم شدن شنوایی و … می شود. دود سیگار علاوه بر آسیب به بدن، تا مدت ها بر محیط اطراف باقی می ماند و فضا را نیز آلوده می کند. در نتیجه باعث به خطر افتادن سلامت اعضای خانواده و اطرافیان نیز می شود.

تحقیقات نشان داده که افراد با ترک سیگار، طعم غذاها و خوراکی ها را بیشتر درک می کنند. همچنین کسانی که سیگار می کشند بهتر است رژیم غذایی نگیرید چون با کشیدن سیگار نوعی کوری اشتها در بدن آنها به وجود می آید که حتی ممکن است لاغرتر از قبل هم شوند.

یکی از اصلی ترین و مهم ترین عوارض سیگار ضرر ان روی دستگاه ها و اندام های مهم و حیاتی بدن است که در زمان طولانی ممکن است منجر به بیماری های خطرناک و بعضا مرگبار شود که کیفیت زندگی شخص را کاهش میدهد.

اصلی ترین و مهم ترین اندامی که در معرض خطر استعمال سیگار است شش ها و ریه ها هستند.شخصی سیگار میکشد علاوه بر کشیدن خود سیگار موادی شیمیایی همراه با سیگار وارد ریه هایش میشوند، که این مواد تاثیرات بدی روی ریه ها و شش ها دارند که فقط مسئله زمان است تا تاثیرات خودشان را بگذارند.

قلب نیز همانند ریه ها از مهم ترین قسمت های بدن است که در معرض استعمال سیگار ضرر های زیادی میبیند که بعضا باعث بیماری هایی می شود.

سیگار به مرور باعث سکته و بیماری عروق کرونر قلب می شود که مهم ترین دلایل مرگ و میر در جهان است .

حتی افرادی که کمتر از پنج نخ سیگار در روز مصرف می کنند می توانند علائم اولیه بیماری قلبی عروقی را داشته باشند.

سیگار همچنین به عروق خونی اسیب می رساند و باعث افزایش ضخامت و تنگی دیواره عروق می شود.با افزایش ضخامت و تنگی دیواره ی عروق ،به مرور ضربان قلب بیشتر می شود و باعث بالا رفتن فشار خون و بیشتر شدن لخته های خونی خواهد شد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نویسنده:فاطمه شهریاری

 

 

Link: https://faratarjome.ir/u/news/عوارض-سیگار-بر-سلامتی-3.html

دیدگاه کاربران

ارسال دیدگاه

نام و نام خانوادگی :
دیدگاه شما :
کد امنیتی : کدی که در تصویر میبینید را وارد نمایید
* فراترجمه هیچگونه مسئولیتی نسبت به دیدگاه های کاربران ندارد و تمامی مطالب ارسالی دیدگاه و نظر شخصی کاربران است.
new order new order
ورود به سیستم
- فراموشی گذرواژه ؟
محاسبه فوری هزینه ترجمه
شما میتوانید با انتخاب زمینه و زبان ترجمه و وارد نمودن تعداد کلمات متنی که باید ترجمه شود، هزینه و زمان تحویل ترجمه را بدست بیاورید.
زمینه: زبان: تعداد کلمه:
پست الکترونیکی شما :

خبری شد خبرتان خواهیم کرد!

آیا سوالی دارید؟

سوال خود را با ما در میان بگذارید

تماس با پشتیبانی

ورود به سیستم


تماس با پشتیبان