دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۰۳

رقابت خواهر و برادر در خانواده

رقابت خواهر و برادر در خانواده

 

خواهر برادرها در کنار هم بزرگ می شوند و از مزیت با هم بودن بهره ببرند ، گاهی هم در این بین شاهد نزاع و رقابت بین خواهر و برادر هستیم. این رقابت ها و نزاع ها گاهی بوجود می آیند و بعد از مدتی از بین می روند و گاهی نیز بعد از گذشت زمان های طولانی همچنان پابرجا باقی می مانند.

 بهترین نشانه برای روابط آینده بین خواهر و برادرهه روابط کودکی انها است. ولی احتمال تغییر روابط هم وجود دارد.رقابت با ایجاد فاصله می‌تواند کمتر شود. بنابراین خواهر و برادرهایی که در نهایت از نظر جغرافیایی دور از هم زندگی می‌کنند، یا اغلب یکدیگر را نمی‌بینند، ممکن است به طور طبیعی کمتر دچار مشکل شوند.

خواهرها و برادرها برای کسب موقعیت برتر با هم دعوا می کنند وسعی دارند برای زندگی در کنار هم راه هایی پیدا کنند، اما پیش از دستیابی به صلح و صفا همیشه با هم می جنگند.

دعواهای آنها بر سر مسائلی چون شراکت، عدالت، فضای خصوصی، مالکیت و گاهی بر سر هیچ و پوچ است. گاهی با هم درگیر می شوند، یکدیگر را هُل می دهند، می کِشند و گاهی هم فقط جلوی دست و پای هم را می گیرند.این دعواها حتی تا بزرگسالی نیز ادامه دارد.

 یک نظرسنجی در سال ۲۰۰۰ بین بزرگسالان در بریتانیا نشان داد نیمی‌ از شرکت‌کنندگان هنوز احساس می‌کنند در رقابت با خواهر و برادرانشان هستند. ۵۱ درصد از این بزرگسالان از یک رقابت ادامه دار با خواهر و برادرشان صحبت کردند و گفتند برای همه چیز از مالکیت خانه تا میزبانی مهمانی خانوادگی با هم رقابت دارند.

بعضی از رقابت‌ها بین خواهر و برادرها لزوما بد نیستند. بیشتر از یک‌چهارم می‌گویند با خواهر و برادرانشان سر مسائل شغلی رقابت دارند و ۱۵ درصد آنها گفته‌اند این رقابت انگیزه‌ای شده تا در شغلشان پیشرفت کنند. ۲ نفرازهربزرگسال اعتقاد جدی دارند که رقابت با خواهر و برادرشان آنها را به اهدافشان نزدیک کرده است. بنابراین یک کم رقابت ممکن است طبیعی و سالم باشد.

داده‌ای وجود ندارد که تمام خواهر و برادرها در تمام طول زندگی با هم رقابت دارند. برای بسیاری همچنان که بزرگ می‌شوند، این رقابت کمتر می‌شود.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نویسنده:فاطمه شهریاری

 

Link: https://faratarjome.ir/u/news/رقابت-خواهر-و-برادر-در-خانواده8.html

دیدگاه کاربران

ارسال دیدگاه

نام و نام خانوادگی :
دیدگاه شما :
کد امنیتی : کدی که در تصویر میبینید را وارد نمایید
* فراترجمه هیچگونه مسئولیتی نسبت به دیدگاه های کاربران ندارد و تمامی مطالب ارسالی دیدگاه و نظر شخصی کاربران است.
new order new order
ورود به سیستم
- فراموشی گذرواژه ؟
محاسبه فوری هزینه ترجمه
شما میتوانید با انتخاب زمینه و زبان ترجمه و وارد نمودن تعداد کلمات متنی که باید ترجمه شود، هزینه و زمان تحویل ترجمه را بدست بیاورید.
زمینه: زبان: تعداد کلمه:
پست الکترونیکی شما :

خبری شد خبرتان خواهیم کرد!

آیا سوالی دارید؟

سوال خود را با ما در میان بگذارید

تماس با پشتیبانی

ورود به سیستم


تماس با پشتیبان