دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۰۳

راهکارهای کاهش ترافیک شهری

راهکارهای کاهش ترافیک شهری

 

افزایش جمعیت شهرها مشکلات بسیاری را به دنبال دارد که از مهم ترین آن ها می توان به افزایش ترافیک اشاره کرد که به سهم خود آلودگی هوا و تغییرات اقلیمی را نیز تحت تاثیر قرار داده است.

 حل چالش ترافیک همواره دولت ها و مردم هر جامعه را با مشکلات بسیاری مواجه کرده است. اختلال در روند امداد رسانی خودرو های امدادی، افزایش میزان خشم درونی و پنهان افراد جامعه و به دنبال آن افزایش نرخ جرم و جنایت، افزایش استهلاک و هزینه های نگهداری خودرو، افزایش مصرف حامل های انرژی و کاهش اوقات فراغت، برخی از مهم ترین و بارز ترین تبعات ترافیک است.

یکی از راهکارهای مقابله با ترافیک، ایجاد مناطقی به نام«پارک و سواری» است. این مناطق در واقع پارکینگ های ویژه در نزدیکی وسایل حمل ونقل عمومی همچون ایستگاه های اتوبوس یا قطار است که با تشویق مردم به ترک خودروهای خود و استفاده از وسایل حمل ونقل عمومی، به کاهش ترافیک در جاده ها کمک کند.

 آمستردام یکی از شهرهای جهان است که با تعبیه پارکینگ های دوچرخه در نزدیکی ایستگاه های مترو، شهروندان را به مترو و سایر وسایل حمل ونقل عمومی هدایت می کند.

بهبود مدیریت چراغ‌های راهنمایی و رانندگی یکی از بهترین رویکردها برای کاهش ترافیک در شهرها به ‌شمار می‌رود که می‌تواند اثرات ناشی از آلودگی هوا و تغییرات اقلیمی را نیز به حداقل برساند. امروزه برنامه‌ ریزان در بسیاری از شهرهای جهان به نصب سنسورهای هوشمند روی چراغ‌های راهنمایی و رانندگی می‌پردازند که این امر به آن‌ها در دسترسی به داده‌های زمان واقعی در مورد وضعیت ترافیک در معابر مهم شهری کمک زیادی می‌کند.

ترویج خودروهای اشتراکی در شهرها و تشویق مردم به عبور و مرور از طریق آن‌ها نیز یکی از بهترین رویکردهای شهرهای هوشمند در کاهش ترافیک بوده که نقش مهمی نیز در به حداقل رساندن انتشار گازهای آلاینده ایفا کرده است.

راهکارهای دیگر مدیریت ترافیک:استفاده از دوربین مداربسته،اجرای قوانین ترافیک جاده ای،بهبود شرایط استفاده از اتوبوس،افزایش پارکینگ ها،کنترل جریان ورودی،بهبود شبکه های مترو و...

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نویسنده:فاطمه شهریاری

 

 

 

 

Link: https://faratarjome.ir/u/news/راهکارهای-کاهش-ترافیک-شهری8.html

دیدگاه کاربران

ارسال دیدگاه

نام و نام خانوادگی :
دیدگاه شما :
کد امنیتی : کدی که در تصویر میبینید را وارد نمایید
* فراترجمه هیچگونه مسئولیتی نسبت به دیدگاه های کاربران ندارد و تمامی مطالب ارسالی دیدگاه و نظر شخصی کاربران است.
new order new order
ورود به سیستم
- فراموشی گذرواژه ؟
محاسبه فوری هزینه ترجمه
شما میتوانید با انتخاب زمینه و زبان ترجمه و وارد نمودن تعداد کلمات متنی که باید ترجمه شود، هزینه و زمان تحویل ترجمه را بدست بیاورید.
زمینه: زبان: تعداد کلمه:
پست الکترونیکی شما :

خبری شد خبرتان خواهیم کرد!

آیا سوالی دارید؟

سوال خود را با ما در میان بگذارید

تماس با پشتیبانی

ورود به سیستم


تماس با پشتیبان