دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۰۳

خشم و راه های کنترل آن

خشم و راه های کنترل آن

 

همه ی انسان ها بر روی کره ی زمین،بسته به دلایل مختلفی ممکن است با حس عصبانیت مواجه شوند.نمیتوانیم بگوییم که در این دنیا هیچ انسانی هرگز عصبانیت و خشم را احساس نکرده است.برخی به دلیل مشکلاتی که در محیط کار با ان مواجه می شوند،برخی دیگر به دلیل مشکلات خانوادگی و....با این حس مواجه می شوند.

عصبانیت کنترل‌ نشده اغلب می‌تواند به بروز رفتار پرخاشگرانه منجر شود. برای همین، مدیریت خشم با استفاده از تکنیک‌های متفاوت به افراد در مدیریت افکار، احساسات و رفتارها به روشی سالم و سازنده کمک می‌کند .کنترل خشم می تواند انسان را قبل از انجام کار، يا حرفي که ممکن است براي او پشيماني به همراه داشته باشد ، بازدارد.

اگر احساس خشم تحت کنترل نباشد می‌تواند به بروز رفتار پرخاشگرانه منجر شود، مانند فریاد زدن بر سر کسی یا آسیب ‌رساندن به وسایل.

خشم همچنین ممکن است باعث کناره ‌گیری فرد از محیط و پنهان کردن خشم در درون شود. این مسئله می‌تواند بر سلامت و حال عمومی فرد تأثیر بگذارد.

خشم زمانی مشکل‌ساز است که به دفعات تکرار شود، بسیار شدید باشد یا به روش‌های ناسالم ابراز ‌شود، که در این وضعیت آسیب‌های زیادی را از نظر جسمی، ذهنی و اجتماعی به همراه خواهد داشت. به همین دلیل، استراتژی‌های مدیریت خشم می‌توانند مفید باشند و به افراد در کشف راه‌های سالم برای ابراز احساسات کمک کنند.

 

چند راه براي کنترل خشم

شمردن اعداد به صورت معکوس

پياده روي

گوش دادن به اهنگ هاي مورد علاقه

نوشتن وقايع روزانه در دفتر

تفريح

کشيدن نفس عميق

 

اگرچه روش های مختلفی برای کنترل خشم وجود دارد، اما بهترین توصیه مراجعه به روانپزشک یا روانشناس است.مدیریت خشم زیرمجموعه مدیریت هیجانی است، بنابراین با مراجعه به یک متخصص روانپزشک می تواند علاوه بر کنترل خشم، مدیریت سایر هیجانات را دست بگیرید.


نويسنده:فاطمه شهرياري

Link: https://faratarjome.ir/u/news/خشم-و-راه-های-کنترل-آن5.html

دیدگاه کاربران

ارسال دیدگاه

نام و نام خانوادگی :
دیدگاه شما :
کد امنیتی : کدی که در تصویر میبینید را وارد نمایید
* فراترجمه هیچگونه مسئولیتی نسبت به دیدگاه های کاربران ندارد و تمامی مطالب ارسالی دیدگاه و نظر شخصی کاربران است.
new order new order
ورود به سیستم
- فراموشی گذرواژه ؟
محاسبه فوری هزینه ترجمه
شما میتوانید با انتخاب زمینه و زبان ترجمه و وارد نمودن تعداد کلمات متنی که باید ترجمه شود، هزینه و زمان تحویل ترجمه را بدست بیاورید.
زمینه: زبان: تعداد کلمه:
پست الکترونیکی شما :

خبری شد خبرتان خواهیم کرد!

آیا سوالی دارید؟

سوال خود را با ما در میان بگذارید

تماس با پشتیبانی

ورود به سیستم


تماس با پشتیبان