پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۰۳

جایگاه و اهمیت خانواده

جایگاه و اهمیت خانواده

نظام جمهوری اسلامی ایران برای تحقق هدف های انقلاب اسلامی و تداوم ان ناگریز است به اهمیت جایگاه و نقش خانواده ها توجه کند.بدون شک اگر مادران و پدران به نقش ها و وظایف و مسئولیت های خود عمل کنند،جامعه ما اصلاح و رستگار خواهد شد.

بدون تردید،تربیت نیروی انسانی سالم،صالح،رشید،شجاع،نیک اندیش،با تقوی،لایق و توانمندبرای عصر حاضر و آتی در درجه نخست به دست پدران و مادران اگاه،بصیر و موفق تحقق می یابد.از این رو،بیش از هر امری ضرورت دارد که به اموزش و دانش افزایی خانواده ها پرداخته شود و نقش های انان تبیین گردد.

شایان ذکر است که اساس یک جامعه سالم را خانواده های سالم می سازد.هر فردی در خانواده ای به دنیا می اید ،بزرگ می شود و تکامل می یابد.این خانواده سالم است که انسان سالم پرورش می دهد.

خانواده سالم،خانواده ای است که به نیازهای همه جانبه اعضای خود در گستره ی حیات توجه دارد وسعی می کند به انتظار ها و نیاز های انان به شیوه های درست پاسخ دهد.

خانواده سالم خانواده ای است که در اندیشه ی پرورش انسان های رشید است و انسان های رشید،کسانی هستند که به رشد همه جانبه نایل شده اند.

بدیهی است برای نایل شدن به رشد همه جانبه،توجه به نیازهای همه جانبه و اموزش همه جانبه ضروری است.از این رو با قاطعیت باید گفت که نظام اموزش و پرورش هیچ گاه بدون اموزش خانواده ها و مشارکت خانواده ها موفق نخواهد شد.

هدف های تعلیم و تربیت

حفظ و تامین سلامت جسمانی و روانی فرزندان

اماده سازی فرزندان برای زندگی در دنیای واقعی

مستقل سازی و قادرسازی برای رفع نیازها

 

اساسا انسان،ضعیف ترین و وابسته ترین موجودات است،از این رو با تعلیم و تربیت می خواهیم تا جایی که مقدور است انسان را به موجودی قوی و مستقل تبدیل کنیم.

 

 

 

 

 

 

 

نویسنده:فاطمه شهریاری

Link: https://faratarjome.ir/u/news/جایگاه-و-اهمیت-خانواده3.html

دیدگاه کاربران

ارسال دیدگاه

نام و نام خانوادگی :
دیدگاه شما :
کد امنیتی : کدی که در تصویر میبینید را وارد نمایید
* فراترجمه هیچگونه مسئولیتی نسبت به دیدگاه های کاربران ندارد و تمامی مطالب ارسالی دیدگاه و نظر شخصی کاربران است.
new order new order
ورود به سیستم
- فراموشی گذرواژه ؟
محاسبه فوری هزینه ترجمه
شما میتوانید با انتخاب زمینه و زبان ترجمه و وارد نمودن تعداد کلمات متنی که باید ترجمه شود، هزینه و زمان تحویل ترجمه را بدست بیاورید.
زمینه: زبان: تعداد کلمه:
پست الکترونیکی شما :

خبری شد خبرتان خواهیم کرد!

آیا سوالی دارید؟

سوال خود را با ما در میان بگذارید

تماس با پشتیبانی

ورود به سیستم


تماس با پشتیبان