دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۰۳

اثرات منفی شبکه های اجتماعی

اثرات منفی شبکه های اجتماعی

 

در دنیای امروز هر روز بر تعداد نرم افزارهای اجتماعی و رسانه های اجتماعی و ارتباطی افزوده شده و تعداد کاربران این شبکه نیز روز به روز در حال افزایش است. 80 درصد کاربران شبکه های اجتماعی معمولا جوانان و نوجوانان هستند.

اولین اثرات شبکه های اجتماعی بر نوجوانان، اعتیادآن ها به اینترنت است. متاسفانه به دلیل نبود امکانات تفریحی، نوجوانان بهترین راه تفریح و سرگرمی خود را در اینترنت جستجو می کنند. مطالعات نشان داده متوسط استفاده از شبکه های مجازی در نوجوانان روزانه بیش از 4 یا 5 ساعت می باشد. این آمار هر روز در حال افزایش است.

از دیگر اثرات شبکه های اجتماعی بر نوجوانان بروز مشکلات روحی و روانی است. عوارض روحی و روانی ناشی از اعتیاد به اینترنت علاوه بر مشکلات جسمی، دچار افسردگی و اختلالات روانی و رفتاری، اضطراب و استرس می شود.

 متاسفانه برخی از جوانان و نوجوانان در فضای مجازی دچار اختلالات شخصیتی و بیماری دو قطبی خواهند شد و حتی گاهی هویت خود را از دست می دهند.

علاوه بر اختلالات روانی و شخصیتی، اختلالات جنسی نیز جز اثرات شبکه های اجتماعی بر نوجوانان به شمار می روند. متاسفانه به دلیل گسترش محتواهای جنسی و آزادی روابط و پخش ویدئو های جنسی، نوجوان دچار اختلالات جنسی خواهد شد و این امر موجب بروز رفتارهای نامناسب در نوجوان می شود.

استفاده بیش از حد شبکه‌های اجتماعی بر سلامت افراد در هر سنی که باشند به ویژه در جوانی و نوجوانی، تأثیر منفی می‌گذارد و آنها را در معرض ابتلا به انواع مشکلات جسمی و روحی قرار می‌دهد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نویسنده:فاطمه شهریاری

Link: https://faratarjome.ir/u/news/اثرات-منفی-شبکه-های-اجتماعی3.html

دیدگاه کاربران

ارسال دیدگاه

نام و نام خانوادگی :
دیدگاه شما :
کد امنیتی : کدی که در تصویر میبینید را وارد نمایید
* فراترجمه هیچگونه مسئولیتی نسبت به دیدگاه های کاربران ندارد و تمامی مطالب ارسالی دیدگاه و نظر شخصی کاربران است.
new order new order
ورود به سیستم
- فراموشی گذرواژه ؟
محاسبه فوری هزینه ترجمه
شما میتوانید با انتخاب زمینه و زبان ترجمه و وارد نمودن تعداد کلمات متنی که باید ترجمه شود، هزینه و زمان تحویل ترجمه را بدست بیاورید.
زمینه: زبان: تعداد کلمه:
پست الکترونیکی شما :

خبری شد خبرتان خواهیم کرد!

آیا سوالی دارید؟

سوال خود را با ما در میان بگذارید

تماس با پشتیبانی

ورود به سیستم


تماس با پشتیبان