جمعه ۰۷ اردیبهشت ۰۳

آشنایی اجمالی با رشته مترجمی زبان انگلیسی

رشته ی زبان زیرشاخه های مختلفی دارد که یکی ازشناخته ترین زیرشاخه های آن در دانشگاه های ایران رشته مترجمی زبان انگلیسی می باشد.
به طور کلی رشته ی مترجمی زبان انگلیسی آموزش ترجمه زبان  فارسی به انگلیسی و برعکس می باشد.این رشته ازچند جنبه اهمیت دارد .ازجمله دربرقراری ارتباط های سیاسی و فرهنگی و افتصادی و اجتماعی و مذهبی و... با دیگر کشورهای مختلف.
از اهداف تحصیل در دوره های مختلف این  رشته در دانشگاه تربیت نیروهای متخصص درترجمه شناسی و پرورش مترجمان لایق برای خدمت به سازمان ها واداره ها می باشد.

گرایش مترجمی زبان انگلیسی درطول  دوره ی لیسانس(کارشناسی) بیشتر برروی ترجمه عملی تاکید دارد و سپس در دوره ی فوق لیسانس(کارشناسی ارشد) تمرکز دروس رشته زبان انگلیسی برروی اصول  تئوری ترجمه ونظریه های ترجمه  می باشد.در دوری لیسانس مترجمی واحدهای ترجمه ای دیگری مانند ترجمه سیاسی و اقتصادی ومطبوعاتی وشفاهی اضافه میشوند.

گرایش آموزش زبان انگلیسی:
قابل ذکر است که همه ی دانشگاه ها این گرایش را درمقطع کارشناسی ارائه نمیدهند.و اکثر دانشگاه ها این گرایش را در مقاطع بالاتر ازجمله :کارشناسی ارشد ودکتری دارند.طی این رشته به نظریه های آموزش زبان میپردازند که شامل مباحث روانشناسی و زبانشناسی هم می باشد.

 

گرایش زبان و ادبیات انگلیسی:

انتخاب این گرایش به منزله ی این است که دانشجو ازهمان ابتدا با ادبیات انگلیسی سرو کاردارد.البته در دوره ی لیسانس دانشجوهای رشته ی ادبیات چندین واحد در زمینه ی ترجمه هم پاس خواهند کرد ولی در دوره ی فوق لیسانس و دکتری  به طور تخصصی در زمینه ی ادبیات انگلیسی و جهان تحصیل میکنند.

 

دروس رشته  مترجمی زبان انگلیسی:

درس های این رشته از سه بخش تشکیل شده اند: 1-دروس تخصصی     2- دروس عمومی    3-دروس تخصصی
دروس مشترک بین زبان وادبیات انگلیسی و مترجمی زبان انگلیسی  دروس پایه  وعمومی هستند ولی درس های تخصصی جدا و ویژه ی دوره ی تخصصی هستند.البته باید خاطرنشان کرد که حتی دردوره ی تخصص چندین واحد مشترک در بعضی درس ها وجود دارد.

مباحث رشته ی مترجمی زبان در دوره ی تخصصی موارد زیر را شامل میشود:

1-انواع دروس ترجمه هم به صورت انفرادی و هم به صورت ترجمه پیشرفته
2-مطالعه وبررسی زبان وادبیات انگلیسی _شعر_ادبیات نمایشی_کتب تاریخی انگلیسی و رمان

3-ترجمه متن های ادبی و آموزش اصول وروش های ترجمه

Link: https://faratarjome.ir/u/news/آشنایی-اجمالی-با-رشته-مترجمی-زبان-انگلیسی7.html

دیدگاه کاربران

ارسال دیدگاه

نام و نام خانوادگی :
دیدگاه شما :
کد امنیتی : کدی که در تصویر میبینید را وارد نمایید
* فراترجمه هیچگونه مسئولیتی نسبت به دیدگاه های کاربران ندارد و تمامی مطالب ارسالی دیدگاه و نظر شخصی کاربران است.
new order new order
ورود به سیستم
- فراموشی گذرواژه ؟
محاسبه فوری هزینه ترجمه
شما میتوانید با انتخاب زمینه و زبان ترجمه و وارد نمودن تعداد کلمات متنی که باید ترجمه شود، هزینه و زمان تحویل ترجمه را بدست بیاورید.
زمینه: زبان: تعداد کلمه:
پست الکترونیکی شما :

خبری شد خبرتان خواهیم کرد!

آیا سوالی دارید؟

سوال خود را با ما در میان بگذارید

تماس با پشتیبانی

ورود به سیستم


تماس با پشتیبان