پنجشنبه ۰۹ فروردین ۰۳

6 اقدام قبل از دریل (یا سوراخ) کردن قفل

دریل کریدن قفل یکی از شیوه های آسیب­زننده برای ورود است . بنابراین باید بعد از امتحان کردن سایر روش های بازگشایی قفل، به سراغ این روش برویم. استفاده از روش­های آسیب­زننده برای باز کردن قفل، باعث خرابی مکانیزم آن و نیاز به تعویض قفل می شود. به همین دلیل دریل کردن قفل آخرین راه حل است و تنها زمانی باید استفاده شود که هیچ شیوه دیگری برای باز کردن  قفل وجود نداشته باشد. عجولانه به سراغ این روش نروید. قبل از دریل­کاری قفل به نکات زیادی باید توجه داشت. تنها پس از مهیا کردن تمام تمهیدات لازم توسط قفل­ساز، می توان به سراغ دریل­کاری قفل رفت. رعایت مراحل لازم برای جلوگیری از ورود آسیب­زننده در هر زمان بسیار مهم است. این مقاله به عنوان ابزاری آموزشی برای قفل سازها و مشتریانی که به دنبال انتخاب قفل ساز هستند، ارائه شده است. آگاهی از نحوه رسیدگی به فرآیند، بینش مناسبی را برای جلوگیری از اشتباه قفل ساز و دریافت خدمات غیرضروری توسط مشتری فراهم می آورد.

1-     ابتدا قفل را بلند کنید  

تراش دادن اولین شیوه در مورد قفلی است که پین امنیتی ندارد یا قفل ساز درباره آن مطمئن نیست. اگر قفل پین امنیتی داشته باشد، آنگاه تراش دادن تنظیم قفل را برهم می زند. با وارد کردن فشار روی توپی، باید قفل را به درستی تنظیم نمود. در این مرحله ممکن است قفل ساز قفل را تکان دهد، یا آن را تک پین کند. در حین انجام موارد یاد شده قفل ساز فشار را از زیاد به کم تنظیم و مشکلات را برطرف می کند. اگر هیچ روشی برای باز کردن قفل قابل استفاده نباشد، سراغ ابزارهای دیگر بروید. اگر دریل ( برقی یا دستی) موجود است، از آن نیز استفاده کنید. مطمئن شوید که فشار مناسبی به قفل وارد شده و زمان هدر نمیرود. اگر قفل تغییری نمی کند یا قفل ساز نمیفهمد که داخل وسیله چه اتفاقی افتاده است، آنگاه لزومی به ادامه کار وجود ندارد. اگر با بلندکردن قفل پیشرفتی حاصل نشود، نباید آن را ادامه داد.

2-     به قفل ضربه بزنید

این روش بسته به مهارت تکنسین و همچنین نوع قفل، میتواند اولین روش اعمال شده باشد. کلید برآمده  خارج از قفل قرار دارد و قبل از هر ضربه باید آن را به طور کامل فشار داد. اگر این کار بیش از یک دقیقه به طول بکشد آنگاه این شیوه جواب نمی دهد. اگر پس از بیست ضربه توسط کلید برآمده و در مدت سی ثانیه، قفل باز نشد، یعنی این روش جواب نمی دهد. با کلید برآمده تنظیم­شده، که مجهز به واشرهای پلاستیکی است، در مدت یک دقیقه صدها یا هزاران بار میتوانید امتحان کنید. اگر از کلید برآمده به مدت یک دقیقه استفاده شود، باز شدن قفل فقط به شانس بستگی خواهد داشت.

 

 

اگر تا اینجا قفل بلند نشده باشد، اکنون موقع مناسبی است. در هنگام بلند کردن قفل، تکنسین به احتمال وجود مشکل در عملکرد قفل پی می برد.  

3-    روش دیگری برای ورود به منزل پیدا کنید

فرض کنیم در به همراه پنجره ها قفل شده و به هنگام بررسی مکان، دری پیدا نشود که بتوان آن را باز کرد. در دیگری نیز وجود ندارد که  بتوان با بلند کردن قفل یا ضربه زدن به آن، در را باز کنیم. هیچ روش دیگری برای ورود به خانه به جز روش آسیب­زننده وجود ندارد.  شما زمان لازم برای رسیدگی کامل به شرایط را صرف کرده اید و تصمیمتان را از روی عجله یا فشار نگرفته اید. اگر راه غیر آسیب­زننده برای ورود به ساختمان وجود داشته باشد نباید قفل را دریل کنید. روشهای دیگر همگی بکار گرفته شده و اکنون تنها گزینه پیش رو، دریل کردن قفل است. مشتری باید از این تصمیم مطلع شده و برای ادامه کار تصمیم بگیرد.

4-    مشتری برای دریل کردن قفل باید رضایت خود را اعلام کند

وقتی مشتری از شرایط مطلع شد نباید برای دریل کردن قفل تحت فشار قرار بگیرد. در این شرایط راه حل دیگری وجود ندارد. پس از تایید مشتری، قفل­ساز میتواند شروع به دریل­کاری قفل کند. اگر مشتری از این تصمیم آگاه نشود، دریل کردن قفل قابل قبول نیست. اگر مشتری موافق این کار نباشد، قفل­ساز حق اصرار کردن ندارد.

5-    قفل جایگزین و آماده برای نصب داشته باشید

دریل کردن قفل نباید تا زمانی که جایگزین مناسبی برای آن پیدا و  عملیات نصب قفل جدید اجرا نشده،  انجام شود. باید به مشتری قفلهای جایگزین را نشان داد تا از میان آنها انتخاب کند. اگر جایگزین مناسبی پیدا نکردید، به دریل­کاری و جایگزین کردن قفل دیگری فکر کنید. در صورتی که دسترسی به هیچ قفل دیگری امکان پذیر نباشد، قفل نباید دریل شود. با دریل­کاری قفل، امنیت خانه به خطر می افتد. قفل ساز نباید ملک را بدون تعمیر و جایگزین کردن قفلی که شکسته رها کند. دریل­کاری قفل بدون جایگزینی آن منجر  به ناامنی  خانه می شود. وقتی قفل جایگزین پیدا شد، میتوان قفل را دریل کرد.

6-    شناسایی دقیق قفل قبل از دریل­کاری

برخی از قفلها حتی با دریل­کاری هم به راحتی باز نمی شوند. دریل­کاری قفلِ دارای پین­های ضدبرش، بی فایده است. این نوع از پین ها از فولاد آبدیده ساخته شده اند و بنابراین سختتر از سر مته هستند. همچنین به قفلهای سیلندر یورویی نیز باید توجهی خاص داشت. اگر  دریل از آخرین پین رد شده و وارد غلتک چرخان شود ( که معمولا از پلاستیک ساخته می شود) چرخاندن توپی دیگر نمیتواند قفل در را باز کند. بدون شناخت از مکانیزم قفل، دریل­کاری آن نتیجه معکوس می دهد.

فشار مشتری نباید عذر موجهی برای تخریب قفلی ناشناخته باشد. دریل­کاری بدون نتیجه قفل، فقط مایه اتلاف وقت و تجهیزات است. از دریل­کاری قفل نترسید، اما دانستن زمان مناسب به شما کمک بسیاری می کند.

نتیجه گیری

با مهیا بودن تمام شرایط، آنگاه مشتری با قفلهای جدید و ایمن وارد خانه می شود. بررسی هر شش مرحله  باعث می شود که قفل ساز از ارائه خدمات با کیفیت پایین خودداری کند. با قفل سازی تماس بگیرید که از جزئیات دریل­کاری قفل مطلع است.  به عنوان مشتری یا تکنسین به کارهای غیراستاندارد اکتفا نکنید. کیفیت در مورد یک قفل ساز محلی یا برندی معروف، تفاوتی نمی کند و باید خدمات  خوبی به شما ارائه شود. . اگر در حین دریل­کاری قفل دقت کافی به عمل نیاید باعث آسیب­های بیشتر به ملک شما یا صدمه فیزیکی خواهد شد. این ابزارآلات برقی هستند و برای کار با آنها باید از تجهیزات ایمنی مناسب استفاده شود. مشتری می­تواند در زمان کار حاضر باشد اما باید با توجه به فاصله­اش با قفلی که دریل می شود، از تجهیزات ایمنی مناسب استفاده کند. یادتان باشد: ایمنی، کیفیت، دقت. با در نظر گرفتن این سه نکته می­توان از همه محافظت کرد. 

Link: https://faratarjome.ir/u/news/6-اقدام-قبل-از-دریل-(یا-سوراخ)-کردن-قفل9.html

دیدگاه کاربران

ارسال دیدگاه

نام و نام خانوادگی :
دیدگاه شما :
کد امنیتی : کدی که در تصویر میبینید را وارد نمایید
* فراترجمه هیچگونه مسئولیتی نسبت به دیدگاه های کاربران ندارد و تمامی مطالب ارسالی دیدگاه و نظر شخصی کاربران است.
new order new order
ورود به سیستم
- فراموشی گذرواژه ؟
محاسبه فوری هزینه ترجمه
شما میتوانید با انتخاب زمینه و زبان ترجمه و وارد نمودن تعداد کلمات متنی که باید ترجمه شود، هزینه و زمان تحویل ترجمه را بدست بیاورید.
زمینه: زبان: تعداد کلمه:
پست الکترونیکی شما :

خبری شد خبرتان خواهیم کرد!

آیا سوالی دارید؟

سوال خود را با ما در میان بگذارید

تماس با پشتیبانی

ورود به سیستم


تماس با پشتیبان