چهارشنبه ۱۳ تیر ۰۳

تجارت الکترونیک

تجارت الکترونیک

 

هم زمانی گسترش تجارت الکترونیک و طرح جهانی سازی اقتصاد و پیوستن جوامع مختلف به این طرح و نیز گسترش روز افزون کاربران شبکه جهانی اینترنت،این تجارت نوین را به تجارتی فراسیستمی مبدل ساخته است به طوری که امروز خود را به عنوان امری اجتناب ناپذیر در متن زندگی انسان امروز جا داده است.

یکی از مهم ترین مباحث حقوقی تجارت الکترونیک ،انعقاد قراردادهای الزام اور است.فناوری اطلاعات این امکان را فراهم اورده است که بسیاری از مبادلات تجاری ،داد و ستد ها و ارائه خدمات از طریق اینترنت انجام شوند.گسترش این نوع از روابط معاملاتی و تجاری بین افراد با طرح برخی مسائل حقوقی در زمینه قواعد حاکم بر روابط قراردادی افراد همراه بوده است.

به رسمیت شناختن فناوری های نوین ارتباطی در تشکیل قرار دادها،نحوه تشکیل و اعتبار ان ها قابلیت انتساب اسناد الکترونیک،مسائل مربوط به امضای الکترونیک و.... از جمله مسائل مهم مطرح در این زمینه بوده است.طرح مسائل مذکور ناش از ویژگی خاص محیط انجام قرارداد های الکترونیک است که حتی در بسیاری از موارد،وضع قواعد جدیدی را نیز طلب نمی کند، بلکه با تحلیل و بررسی قواعد موجود نیز می توان برای چالش های مطروحه حقوق قرار داد ها در فضای مجازی،پاسخ مقتضی را یافت و حتی المقدور از وضع قوانین جدید در این عرصه پرهیز کرد.

البته این بدان معنا نیست که محیط جدید بستر مبادلات الکترونیک  بی نیاز از وضع قوانین و مقررات جدید باشد.باید پذیرفت که اینترنت به عنوان محل انجام روابط حقوقی افراد ،دارای ویژگی هایی است که در فناوری های پیش از ظهور اینترنت وجود نداشته است.به همین دلیل تحولات و تغییرات ایجاد شده در روابط حقوقی و معاملاتی افراد مورد توجه و پذیرش نظام های حقوقی قرار گرفته و بیشتر انها برای ایجاد چهارچوب قانونی و بستر سازی تقنینی اقدام به وضع قوانین مقررات جدید یا اصلاح قوانین موجود کرده اند.در ایران نیز به منظور به رسمیت شناختن تسهیلات جدید ارتباطی در امر تجارت و یا به عبارت بهتر در خصوص مبادلات تجاری ملی و بین المللی،قانونی تحت عنوان قانون تجارت الکترونیک به تصویب رسیده است که در ان قراردادهای منعقده از طریق واسطه های الکترونیک مورد توجه قرار گرفته است.


نویسنده:فاطمه شهریاری

Link: https://faratarjome.ir/u/news/تجارت-الکترونیک0.html

دیدگاه کاربران

ارسال دیدگاه

نام و نام خانوادگی :
دیدگاه شما :
کد امنیتی : کدی که در تصویر میبینید را وارد نمایید
* فراترجمه هیچگونه مسئولیتی نسبت به دیدگاه های کاربران ندارد و تمامی مطالب ارسالی دیدگاه و نظر شخصی کاربران است.
new order new order
ورود به سیستم
- فراموشی گذرواژه ؟
محاسبه فوری هزینه ترجمه
شما میتوانید با انتخاب زمینه و زبان ترجمه و وارد نمودن تعداد کلمات متنی که باید ترجمه شود، هزینه و زمان تحویل ترجمه را بدست بیاورید.
زمینه: زبان: تعداد کلمه:
پست الکترونیکی شما :

خبری شد خبرتان خواهیم کرد!

آیا سوالی دارید؟

سوال خود را با ما در میان بگذارید

تماس با پشتیبانی

ورود به سیستم


تماس با پشتیبان