چهارشنبه ۱۳ تیر ۰۳

اثرات آلودگی هوا بر شهروندان

اثرات آلودگی هوا بر شهروندان

 

در دنیای امروز و با روزافزون شدن استفاده از منابع انرژی مخصوصا سوخت‌های  فسیلی، میزان آلایندگی در هوا به شدت در حال افزایش است به طوری که فقط 10 درصد از مردم جهان شانس تنفس در هوای پاک و غیرآلوده را دارند.

اکثر مردم جهان،هر روز مقدار زیادی از آلاینده‌ها را به داخل ریه‌های خود می‌فرستند، از دی‌اکسید سولفور که موجب بروز اضطراب و بیماری‌های قلبی‌عروقی می‌شود گرفته تا ذرات ریز آلاینده‌ها که خطر ناباروری را افزایش می‌دهند، همگی هوایی هستند که هر روز آن را تنفس می‌کنیم.

ذرات ریز که توسط نیروگاه‌ها، کارخانه‌ها، اتومبیل‌ها و کامیون‌ها دفع می‌شوند،یکی از اصلی‌ترین دلایل بیماری‌های  قلبی عروقی شناخته شده‌اند اما مطالعات جدید نشان می‌دهند که اثرات مضراین ذرات، فراتر از آسیب قلبی عروقی است و زنان مسنی که در معرض سطوح بالای آلاینده قرار می‌گیرند، در مقایسه با سایر زنان هم سن خود دچار بیماری‌های شناختی و آلزایمر می‌شوند. ذرات ریز معلق در هوا به راحتی می‌توانند از ریه به خون منتقل شده و در برخی موارد از آکسون عصب بویایی به داخل مغز حرکت کنند و تاثیرات جبران ناپذیری را بر مغز و فرایندهای مغزی بگذارند و باعث زوال عقل شوند.

 

اختلالات عصبی ناشی از تاثیر آلودگی هوا بر مغز

سکته مغزی

اوتیسم

ام اس

بیش ‌فعالی

سندروم آسپرگر

 

تاثیر آلودگی هوا بر بدن انسان و همچنین فرآیندهای مغزی  در افراد بسیار جدی است و با توجه به اینکه سوخت‌های فسیلی بیشترین سهم را در ایجاد آلاینده‌ها ایفا می‌کنند، یکی از وظایف ما به عنوان شهروند، به عنوان پدر و مادر و به عنوان یک انسان این است که استفاده از سوخت‌های فسیلی را به حداقل برسانیم، از پیاده روی یا دوچرخه و وسایل حمل و نقل عمومی به جای اتومبیل شخصی استفاده نماییم.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نویسنده:فاطمه شهریاری

Link: https://faratarjome.ir/u/news/اثرات-آلودگی-هوا-بر-شهروندان9.html

دیدگاه کاربران

ارسال دیدگاه

نام و نام خانوادگی :
دیدگاه شما :
کد امنیتی : کدی که در تصویر میبینید را وارد نمایید
* فراترجمه هیچگونه مسئولیتی نسبت به دیدگاه های کاربران ندارد و تمامی مطالب ارسالی دیدگاه و نظر شخصی کاربران است.
new order new order
ورود به سیستم
- فراموشی گذرواژه ؟
محاسبه فوری هزینه ترجمه
شما میتوانید با انتخاب زمینه و زبان ترجمه و وارد نمودن تعداد کلمات متنی که باید ترجمه شود، هزینه و زمان تحویل ترجمه را بدست بیاورید.
زمینه: زبان: تعداد کلمه:
پست الکترونیکی شما :

خبری شد خبرتان خواهیم کرد!

آیا سوالی دارید؟

سوال خود را با ما در میان بگذارید

تماس با پشتیبانی

ورود به سیستم


تماس با پشتیبان