شنبه ۰۱ اردیبهشت ۰۳

امضای سند 25 ساله با چین، پناه بردن به اژدها از ترس مارغاشیه است

به گزارش اقتصادنیوز در بخشی از این نوشته آمده است: توصیه دقیق و کارساز «نگاه به درون به جای نگاه به بیرون» که بارها در کلام رهبری در سال‌های سخت محاصره اقتصادی و تحریم‌های ظالمانه آمریکا تکرار شد و هنوز نیز ایشان بر آن تاکید دارند، ایجاب می‌کند مشکلاتمان را در تمام زمینه‌ها با تکیه بر نیروها و امکانات داخلی حل کنیم.برای عمل به این توصیه، دو اهرم قوی در اختیار داریم؛ نیروی انسانی با استعداد و ثروت‌های زیرزمینی و روی زمینی فراوان که ایران پهناور از آن برخوردار است. آنچه کم داریم، مدیریت صحیح برای بکارگیری نیروی انسانی و استفاده بهینه از امکانات و ثروت‌ها برای سرعت بخشیدن به چرخ‌های پیشرفت کشور است.
شوربختانه باید اعتراف کنیم رفتار دستگاه‌های مختلف و متولیان امور با نیروهای انسانی در کشورمان بگونه‌ایست که به جای جذب موجب دفع آنها می‌شود. فرار مغزها و مهاجرت هزاران نفر از نیروهای تحصیل‌کرده و کاردان به کشورهای دیگر، نتیجه همین بی‌اعتنائی‌ها به نیروهای انسانی است. همه می‌دانیم که بزرگ‌ترین مراکز علمی جهان از قبیل «ناسا» را دانشمندان ایرانی اداره می‌کنند و بهترین پزشکان کشورهای اروپائی و آمریکائی، ایرانیان مهاجری هستند که نتوانسته‌اند در وطن خودشان زمینه مناسبی برای کار پیدا کنند.
این روزنامه در ادامه نوشت: در بخش ثروت‌های زیرزمینی و روی زمینی و امکانات فراوانی که ایران به عنوان یک کشور ثروتمند دارد، نکات زیادی وجود دارند که یکی از آنها خام‌فروشی و دیگری وجود مشکلات فراوان بر سر راه مردمی است که مایل به تبدیل ثروت‌های بالقوه به ثروت‌های بالفعل هستند. علاوه بر وجود قرطاس‌بازی‌ها، مقررات دست و پاگیر، فساد نهادینه‌شده در سیستم پولی و بانکی و رانت‌خواری‌ها، حتی به بخش‌ مهمی از قانون اساسی که تشکیل تعاونی‌ها را برای حضور اقشار خرده‌پا در نظام اقتصادی و تولیدی کشور توصیه می‌کند، عمل نمی‌شود. در بخش پایانی این نوشتار تاکید شده است: اگر مشکل ما نداشتن پول لازم برای سرمایه‌گذاری است، آن را هم به کمک مردم در داخل و ایرانیان خارج از کشور می‌توان تامین کرد. کافی است موانع را برطرف و تضمین‌های لازم را تامین کنیم. قطعاً در چنان حالتی سرمایه‌های فراوانی از خود ایرانی‌ها به کشور سرازیر خواهد شد حتی بسیار بیشتر از آنچه چین وعده آن را داده است.
برخورداری از تعامل متوازن به معنای داشتن روابط بازرگانی و انواع روابط فنی و صنعتی و علمی با دیگران برای کشور لازم و اجتناب‌ناپذیر است ولی سپردن کارها به بیگانگان، را نمی‌توان با سیاست «نگاه به درون» توجیه کرد. امضاء سند 25 ساله با چین، نگاه به درون نیست بلکه نگاه به بیرون است. ما با این اقدام، از ترس مار غاشیه به اژدها پناه برده‌ایم، آنهم اژدهای زرد!

Link: https://faratarjome.ir/u/news/امضای-سند-25-ساله-با-چین،-پناه-بردن-به-اژدها-از-ترس-مارغاشیه-است10.html

دیدگاه کاربران

علی قلی زاده :

از تلاش سایت فراترجمه برای بروزرسانی و ارائه اطلاعات مفید تشکر می کنم.

ارسال دیدگاه

نام و نام خانوادگی :
دیدگاه شما :
کد امنیتی : کدی که در تصویر میبینید را وارد نمایید
* فراترجمه هیچگونه مسئولیتی نسبت به دیدگاه های کاربران ندارد و تمامی مطالب ارسالی دیدگاه و نظر شخصی کاربران است.
new order new order
ورود به سیستم
- فراموشی گذرواژه ؟
محاسبه فوری هزینه ترجمه
شما میتوانید با انتخاب زمینه و زبان ترجمه و وارد نمودن تعداد کلمات متنی که باید ترجمه شود، هزینه و زمان تحویل ترجمه را بدست بیاورید.
زمینه: زبان: تعداد کلمه:
پست الکترونیکی شما :

خبری شد خبرتان خواهیم کرد!

آیا سوالی دارید؟

سوال خود را با ما در میان بگذارید

تماس با پشتیبانی

ورود به سیستم


تماس با پشتیبان