پنجشنبه ۰۶ اردیبهشت ۰۳

مقاله #843

#843 کد مقاله زمینه: عمران
عنوان انگلیسی:
Dynamic response control of multi-story structures by isolators with multiple plane sliding surfaces: A parametric study
تعداد صفحات انگلیسی:
14 صفحه
عنوان فارسی:
کنترل پاسخ دینامیکی سازه های چند طبقه با جداگرها با چند سطح صفحه لغزشی
تعداد صفحات فارسی:
29 صفحه
نوع فایل:
فایل word ترجمه و pdf انگلیسی
قیمت فروش:
150,000 ريال
چکیده فارسی:

چکیده
اخیراً یک نوع جداگر لغزشی ساده و کم هزینه به نام
UPSS (تکیه گاه بالابرنده لغزشی) برای تضمین عملکرد لرزه ­ای پل­ه ای چند دهانه پیوسته توسعه یافته است. هدف کنترل تغییرمکان‌های زیاد افقی تکیه گاه‌های لاستیکی مرسوم با استفاده از این وسیله لغزشی جدید است که دارای پتانسیل بالایی در کاهش تغییر مکان افقی به علت منحصر به فرد بودن پیکربندی هندسی آن، می­باشد. وسیله UPSS از سطوح لغزشی متعددی تشکیل شده است که بر اساس سطح مشترک PTFE و SUS به هم متصل اند؛ یک سطح افقی و دو سطح مایل. این مقاله درنظر دارد کارایی استفاده از تکیه گاه دارای چند لغزنده را بر اساس مفهوم UPSS برای جداسازی سازه ­های از نوع برشی با طبقات متعدد؛ بررسی نماید. اصول عملکرد و رابطه نیرو تغییر مکان برای این جداگر معرفی شده است. رفتار لرزه­ای ساختمان جداسازی شده در پایه به وسیله تکیه گاه دارای چند لغزنده تحت تحریک لرزه­ای، با مقایسه با تکیه گاه ­های لاستیکی مرسوم و سیستم­ های لغزنده اصطکاکی خالص، مورد مطالعه قرار گرفته است. همچنین، مطالعات پارامتریک وسیعی به منظور دستیابی به یک عملکرد بهینه از این جداگر با توجه به سه ویژگی اصلی که این وسیله را تعریف می­نماید، انجام شده است، این سه ویژگی عبارتند از: طول آزاد، زاویه میل و ضریب اصطکاک. نتایج کارایی تکیه گاه چند لغزنده را در تقلیل خرابی حاصل از زلزله نشان می­دهند. تکیه گاه چند لغزنده نشان می­دهد که پتانسیل بالایی در کاهش اثر پالس­ های تغییر مکان زمین از طریق مکانیسم عملکرد آن و ویژگی منحصر به فرد آن که اجازه استفاده از مجموعه ­ای متفاوت از ضرایب اصطکاک را بر روی هر سطح لغزشی می­دهد، دارد. به علاوه، یک اصل برای تعریف مقدار بهینه ضریب اصطکاک معرفی شده است.

نسخه انگلیسی:
قیمت فروش:
150,000 ريال
پرداخت اینترنتی و دریافت
new order
زمینه مقاله

زمینه مورد نظر:

new order
ورود به سیستم
- فراموشی گذرواژه ؟
محاسبه فوری هزینه ترجمه
شما میتوانید با انتخاب زمینه و زبان ترجمه و وارد نمودن تعداد کلمات متنی که باید ترجمه شود، هزینه و زمان تحویل ترجمه را بدست بیاورید.
زمینه: زبان: تعداد کلمه:
پست الکترونیکی شما :

خبری شد خبرتان خواهیم کرد!

آیا سوالی دارید؟

سوال خود را با ما در میان بگذارید

تماس با پشتیبانی

ورود به سیستم


تماس با پشتیبان