پنجشنبه ۰۶ اردیبهشت ۰۳

مقاله #790

#790 کد مقاله زمینه: عمران
عنوان انگلیسی:
In-plane and out-of-plane behavior of confined masonry walls for various toothing and openings details and prediction of their strength and stiffness
تعداد صفحات انگلیسی:
19 صفحه
عنوان فارسی:
رفتار درون صفحه ای و برون صفحه ای دیواره های بنایی محصور شده برای دندانه و دهانه مختلف و پیش بینی مقاومت و سختی آنها
تعداد صفحات فارسی:
27 صفحه
نوع فایل:
فایل word ترجمه و pdf انگلیسی
قیمت فروش:
150,000 ريال
چکیده فارسی:

خلاصه

تعداد هشت نمونه دیوار بنایی در مقیاس نیمه به منظور مطالعه دو جنبه مهم از دیوارهای بنایی محصور شده ([1]CM) یعنی رفتار لرزه ای این گونه دیوارها تحت بارهای درون صفحه ای و برون صفحه ای مورد آزمایش قرار گرفتند. چهار نمونه از این دیوارها برای بررسی نقش نوع رابط مانند دندانه های مختلف موجود بین سنگ بنایی و بست ستون مورد ازمایش قرا گرفتند. چهار نمونه دیگر که دارای بازشو نیر می باشند به منظور بررسی اثربخشی گزینه های تقویت کننده مختلف موجود در سراسر بازشو[2] برای کاهش اثر منفی این بازشوها مورد آزمایش قرار گرفتند. در مجموعه ای متشکل از چهار دیوار، یک دیوار قاب پرشده بود در حالی که سه دیوار دیگر همان دیوارهای CM به همراه پیکربندی های مختلف بودند. از نتایج تجربی نیز به منظور تعیین دقت مدل های مختلف موجود در پیش بینی مقادیر پاسخ درون صفحه ای دیوارهای CM استفاده شد.

دیواره های بنایی محصور شده تمامیت ساختاری خود را حتی در زمانی که به شدت آسیب دیده هستند حفظ می کنند و نسبت به قاب های پر شده عملکرد بسیار بهتری دارند. هیچ گونه اثر قابل توجهی ناشی از دندانه حائز اهمیت نبود اگر چه برای داشتن پاسخ پس از اوج وجود دندانه در هر دوره آجر ترجیح داده می شود. برای دیوارهای سوراخ شده، ایجاد عناصر عمودی همراه با نوارهای افقی پیوسته در اطراف بازشو در بهبود پاسخ کلی موثرتر بود. چندین معادلات تجربی و نیمه تجربی برای تخمین مقاومت های جانبی و سختی دیوارهای CM موجود و در دسترس می باشد، اما معادلاتی که دارای سهم آرماتورهای(تقویت ها) طولی در بست ستون ها می باشند پیش بینی بهتری را در اختیار ما می گذارد. معادلات موجود همراه با عوامل کاهش پیشنهادی برای دیوارهای پر شده نمی تواند تخمین خوبی از مقاومت و سختی را برای دیوارهای CM در اختیار بگذارد. با این حال، روابطی که اخیرا در ارتباط با مقاومت/ سختی همراه با درجه محصور شدگی پیشنهاد شده اند پیش بینی های مناسبی برای تمام نمونه های دیوار ارائه کردند.



نسخه انگلیسی:
قیمت فروش:
150,000 ريال
پرداخت اینترنتی و دریافت
new order
زمینه مقاله

زمینه مورد نظر:

new order
ورود به سیستم
- فراموشی گذرواژه ؟
محاسبه فوری هزینه ترجمه
شما میتوانید با انتخاب زمینه و زبان ترجمه و وارد نمودن تعداد کلمات متنی که باید ترجمه شود، هزینه و زمان تحویل ترجمه را بدست بیاورید.
زمینه: زبان: تعداد کلمه:
پست الکترونیکی شما :

خبری شد خبرتان خواهیم کرد!

آیا سوالی دارید؟

سوال خود را با ما در میان بگذارید

تماس با پشتیبانی

ورود به سیستم


تماس با پشتیبان