پنجشنبه ۰۶ اردیبهشت ۰۳

مقاله #787

#787 کد مقاله زمینه: مهندسی پزشکی
عنوان انگلیسی:
A novel adjustable dynamic plate for treatment of long bone fractures: An in vitro biomechanical study
تعداد صفحات انگلیسی:
7 صفحه
عنوان فارسی:
یک پلاک جدید متحرک قابل تنظیم برای درمان شکستگی های استخوان دراز: مطالعه ی بیومکانیکی آزمایشگاهی
تعداد صفحات فارسی:
12 صفحه
نوع فایل:
فایل word ترجمه و pdf انگلیسی
قیمت فروش:
70,000 ريال
چکیده فارسی:

چکیده

مقدمه: سیستم پلاک فشاری قفلی (LCP) برای فراهم نمودن پایداری استخوان و تقویت التیام استخوان طراحی شد. اما شکست ایمپلنت، جوش نخوردن استخوان، و ناپایداری همچنان از پیچیدگی­ های مهم مشاهده شده هستند. هدف از این مطالعه ارزیابی و مقایسه­ ی خصوصیات بیومکانیکی یک پلاک دینامیکی قابل تنظیم (ADP) با LCP متداول بود.

مواد و روش­ ها: دوازده استخوان مصنوعی نسل چهارم ران مورد استفاده قرار گرفتند. شکستگی عرضی در همه­ ی استخوان­ ها ایجاد شد، 6 استخوان ران با استفاده از ADP جدید تثبیت شدند، درحالیکه 6 استخوان دیگر با استفاده از LCP متداول تثبیت گردیدند. همه­ ی نمونه­ ها تحت نیروهای مکرر غیر تخریب کننده (فشار محوری، خمش و پیچش) قرار گرفتند تا تفاوت­ های بیومکانیکی بین دو سیستم پلاک ارزیابی شود.

نتایج: تحت بار محوری مقدار سفتی میانگین برای ADP برابر 439.0 N/mm و برای LCP برابر 158.9 N/mm بود. ADP مقدار سفتی معنادارتری را نسبت به LCP با مقدار p برابر 0.004 نشان داد. هیچ تفاوت آماری در مقادیر کرنش خمشی/کششی بین ADP و LCP مشاهده نشد. اما LCP سفتی بیشتری را در آزمایش­ های خمش جانبی و میانی نسبت به ADP فارهم می­کرد (p = 0.037). هیچ تفاوت آماری بین این دو سیستم از لحاظ تنش پیچشی اعمال شده مشاهده نگردید.

نتیجه گیری: این نتایج هیچ تفاوت بیومکانیکی را در میزان تنش­ های پیچشی و خمشی اعمال شده بین LCP و ADP نشان نمی­دهند. اما افزایش فشار ADP سبب ایجاد تنش قابل ملاحظه­ای در لبه­ های شکستگی می­شد که التیام استخوان را تسریع می­بخشید.
نسخه انگلیسی:
قیمت فروش:
70,000 ريال
پرداخت اینترنتی و دریافت
new order
زمینه مقاله

زمینه مورد نظر:

new order
ورود به سیستم
- فراموشی گذرواژه ؟
محاسبه فوری هزینه ترجمه
شما میتوانید با انتخاب زمینه و زبان ترجمه و وارد نمودن تعداد کلمات متنی که باید ترجمه شود، هزینه و زمان تحویل ترجمه را بدست بیاورید.
زمینه: زبان: تعداد کلمه:
پست الکترونیکی شما :

خبری شد خبرتان خواهیم کرد!

آیا سوالی دارید؟

سوال خود را با ما در میان بگذارید

تماس با پشتیبانی

ورود به سیستم


تماس با پشتیبان