پنجشنبه ۰۶ اردیبهشت ۰۳

مقاله #580

#580 کد مقاله زمینه: برق و الکترونیک
عنوان انگلیسی:
Modified Particle Swarm Optimization technique based MaximumPower Point Tracking for uniform and under partial shading condition
تعداد صفحات انگلیسی:
12 صفحه
عنوان فارسی:
ردیابی نقطه حداکثر توان بر اساس تکنیک بهینه سازی ازدحام ذرات برای شرایط یکنواخت و تحت سایه جزئی
تعداد صفحات فارسی:
24 صفحه
نوع فایل:
فایل word ترجمه و pdf انگلیسی
قیمت فروش:
130,000 ريال
چکیده فارسی:

چکیده

تولید برق از انرژی خورشیدی با توجه به ذات بسیار در دسترس و دوستار محیط زیست آن، مقبولیت جهانی یافته است. اگرچه تولید توان از خورشید جذاب به نظر می رسد، دسترس پذیری آن وابسته به تغییرات فاکتورهای بسیاری نظیر تغییر تابش، دما، سایه و غیره است. از این رو، استخراج توان ماکزیمم از PV خورشیدی با استفاده از روش ردیابی نقطه حداکثر توان (MPPT) در مطالعات پیشین مورد بررسی قرار گرفته است. در میان روش های متعدد ارائه شده، روش های MPPT با استفاده از الگوریتم های تپه نوردی و هدایت افزایشی در رسیدن به نقطه حداکثر توان تحت شرایط تابش ثابت، بسیار مورد توجه واقع شده اند. با این وجود، این روش ها دارای نوسانات حالت دائمی شدیدی حول MPP بوده و عملکرد دینامیکی ضعیفی هنگام تغییر شرایط محیطی دارند. از سوی دیگر، الگوریتم های الهام گرفته از طبیعت هنگام کار با مسائل بهینه سازی غیر خطی، غیر قابل تمییز و اتفاقی، ویژگی های خوبی را از خود نشان میدهند و بار ریاضیاتی مساله را نیز افزایش نمی دهند. از این رو، در این مقاله، با تاکید بر انتخاب مقدار اولیه و با اعمال اصلاحاتی به تکنیک بهینه سازی ازدحام ذرات، تلاش هایی برای ردیابی نقطه حداکثر توان انجام شده است. ویژگی های کلیدی این روش شامل توانایی ردیابی توان پیک سراسری به طور دقیق تحت تغییر شرایط محیطی با نوسانات حالت دائمی تقریبا صفر، پاسخ دینامیکی سریعتر و پیاده سازی آسان تر است. برای شرایط سایه جزئی، تکاملی سیستماتیک انجام شده و نهایتا نتایج بدست آمده با نتایج موجود مقایسه شده اند. ضمنا، نتایج شبیه سازی نیز با استفاده از نمونه اولیه ای از سخت افزار ساخته شده صحه گذاری شده اند.

نسخه انگلیسی:
قیمت فروش:
130,000 ريال
پرداخت اینترنتی و دریافت
new order
زمینه مقاله

زمینه مورد نظر:

new order
ورود به سیستم
- فراموشی گذرواژه ؟
محاسبه فوری هزینه ترجمه
شما میتوانید با انتخاب زمینه و زبان ترجمه و وارد نمودن تعداد کلمات متنی که باید ترجمه شود، هزینه و زمان تحویل ترجمه را بدست بیاورید.
زمینه: زبان: تعداد کلمه:
پست الکترونیکی شما :

خبری شد خبرتان خواهیم کرد!

آیا سوالی دارید؟

سوال خود را با ما در میان بگذارید

تماس با پشتیبانی

ورود به سیستم


تماس با پشتیبان