پنجشنبه ۰۶ اردیبهشت ۰۳

مقاله #491

#491 کد مقاله زمینه: حسابداری
عنوان انگلیسی:
Pharmaceutical services cost analysis using time-driven activity-based costing: A contribution to improve community pharmacies’ management
تعداد صفحات انگلیسی:
11 صفحه
عنوان فارسی:
تحلیل هزینه خدمات دارویی با استفاده از هزینه یابی زمان مند مبتنی بر فعالیت: کمک به بهبود مدیریت داروخانه های عمومی
تعداد صفحات فارسی:
16 صفحه
نوع فایل:
فایل word ترجمه و pdf انگلیسی
قیمت فروش:
110,000 ريال
چکیده فارسی:

چکیده

زمینه مطالعه: بحران اقتصادی موجود سیستم های سلامت را بر آن داشته است که در عین توجه به بهبود استانداردهای خدمات، به کاهش هزینه ها مبادرت ورزند. در چنین بستری، نیاز به بهینه سازی مدیریت سیستم های مراقبت  سلامت  به یک ضرورت مبدل گشته است. با این وجود، پژوهش اندکی در زمینه مدیریت هزینه خدمات دارویی و مراقبتی صورت گرفته است.

هدف: بهبود خدمات دارویی به درک جامعی از کاربرد منابع و هزینه های آن نیازمند است. این مقاله به بررسی توسعه یک مدل هزینه یابی زمان مند مبتنی بر فعالیت (TDABC) با هدف محاسبه هزینه خدمات دارویی برای آگاهی رسانی به حوزه سیاست گذاری می پردازد.

روش ها: الگوهای تأمین خدمات دارویی در سه داروخانه در طول یک روز از هفته از طریق یک مطالعه مشاهداتی مورد بررسی قرار گرفتند. جزئیات اجرای هر فعالیت، از جمله طول زمان اجرای فعالیت توسط داروساز، ثبت شد. داده های مربوط به هزینه های داروخانه از اسناد حسابداری داروخانه ها به دست آمد.

نتایج: هزینه محاسبه شده یک سرویس توزیع در این داروخانه ها بین 3.16 تا 4.29 یورو قرار داشت. هزینه مشاوره بدون ارائه دارو 1.24 تا 1.46 یورو بود. هزینه خدمات غربالگری سلامت بین 2.86 تا 4.55 یورو محاسبه شد.

نتیجه گیری: مدل TDABC ارائه شده آگاهی های جدیدی در زمینه مدیریت و هزینه داروخانه های عمومی حاصل می کند. این مطالعه به اهمیت تحلیل هزینه برای خدمات مراقبت سلامت، به ویژه درباره خدمات دارویی، به منظور بهبود آگاهی رسانی به مدیران داروخانه ها و ارتقای سیاست های دارویی اشاره دارد.

نسخه انگلیسی:
قیمت فروش:
110,000 ريال
پرداخت اینترنتی و دریافت
new order
زمینه مقاله

زمینه مورد نظر:

new order
ورود به سیستم
- فراموشی گذرواژه ؟
محاسبه فوری هزینه ترجمه
شما میتوانید با انتخاب زمینه و زبان ترجمه و وارد نمودن تعداد کلمات متنی که باید ترجمه شود، هزینه و زمان تحویل ترجمه را بدست بیاورید.
زمینه: زبان: تعداد کلمه:
پست الکترونیکی شما :

خبری شد خبرتان خواهیم کرد!

آیا سوالی دارید؟

سوال خود را با ما در میان بگذارید

تماس با پشتیبانی

ورود به سیستم


تماس با پشتیبان