شنبه ۰۱ اردیبهشت ۰۳

مقاله #479

#479 کد مقاله زمینه: مواد و متالورژی
عنوان انگلیسی:
Experimental Investigation on the Kinetic Parameters of Diffusion Component for Vacuum Brazing SS3 16L/BNi-2/SS3 16L Joint
تعداد صفحات انگلیسی:
12 صفحه
عنوان فارسی:
بررسی تجربی پارامترهای سینتیکی جزء نفوذ در لحیم‌کاری خلاء اتصال SS316L/BNi-2/SS316L
تعداد صفحات فارسی:
17 صفحه
نوع فایل:
فایل word ترجمه و pdf انگلیسی
قیمت فروش:
90,000 ريال
چکیده فارسی:

چکیده

لحیم‌کاری خلاء در دمای بالا به تنها فرآیند مناسب برای سازه‌های دیواره‌ی نازک نظیر تبادل‌گرهای فشرده‌ی حرارت مورد استفاده در راکتورهای گازسردشونده‌ی دما بالا (HTGR) تبدیل شده‌است. در طی فرآیند معمول لحیم‌کاری، توجه زیادی به مرحله‌ی انجماد هم‌ دما می‌شود که مهم‌ترین اثر را بر کیفیت جوش دارد. با این حال، فرآیند انجماد همد‌ما را با رفتار نفوذی عناصر کاهنده‌ی نقطه‌ی ذوب (MPD) کنترل می‌کنند و نفوذ عناصر MPD به داخل فلز زمینه می‌تواند به تشکیل اتصالات لحیم‌کاری شده‌ی محلول جامد منجر شود. بنابراین، حصول دقیق به پارامترهای سینتیکی جزء نفوذ برای اتصالات لحیم‌کاری شده بسیار حائز اهمیت می‌باشد. در این مقاله، نوع جدیدی از نمونه‌‌های لحیم‌کاری «گُوِه»مانند را برای مطالعه‌ی خواص اتصالات پیشنهاد کردیم. آزمایش‌ها بر روی ترکیبی از SS316L با فیلر آلیاژی BNi-2 در دماهای 1050، 1075 و 1100 درجه سانتی‌گراد با زمان‌های نگه‌داری متفاوت، به ترتیب از 15 تا 45 دقیقه، انجام شدند. از دو مدل کلاسیک به همراه داده‌های تجربی برای تعیین پارامترهای سینتیکی، از جمله ضریب نفوذ و انرژی اکتیویته‌ی نفوذ، استفاده شد. سپس، اثرات دمای لحیم‌کاری و زمان نگهداری را بر حداکثر مقدار فاصله ی لحیم‌کاری (MBC) نیز بررسی کردیم. نتایج حاکی از آن هستند که ضریب نفوذ با افزایش دما افزایش می‌یابد و با افزایش زمان نگهداری در دمای ثابت از مقدار آن کاسته می‌شود. انرژی اکتیویته‌ی نفوذِ بور در SS316L برابر با 134 kJ/mol است. در ضمن، افزایش شدید مقدار MBC نیز با افزایش دمای لحیم‌کاری و زمان نگهداری مشاهده گردید.


نسخه انگلیسی:
قیمت فروش:
90,000 ريال
پرداخت اینترنتی و دریافت
new order
زمینه مقاله

زمینه مورد نظر:

new order
ورود به سیستم
- فراموشی گذرواژه ؟
محاسبه فوری هزینه ترجمه
شما میتوانید با انتخاب زمینه و زبان ترجمه و وارد نمودن تعداد کلمات متنی که باید ترجمه شود، هزینه و زمان تحویل ترجمه را بدست بیاورید.
زمینه: زبان: تعداد کلمه:
پست الکترونیکی شما :

خبری شد خبرتان خواهیم کرد!

آیا سوالی دارید؟

سوال خود را با ما در میان بگذارید

تماس با پشتیبانی

ورود به سیستم


تماس با پشتیبان