سه شنبه ۲۸ فروردین ۰۳

مقاله #471

#471 کد مقاله زمینه: پزشکی
عنوان انگلیسی:
Pregnancy Complications Following Prenatal Exposure to SSRIs or Maternal Psychiatric Disorders: Results From Population-Based National Register Data
تعداد صفحات انگلیسی:
9 صفحه
عنوان فارسی:
مشکلات بارداری پس از تماس پیش از تولد با SSRI یا اختلالات روانی مادر: نتایج اطلاعات ثبت ملی مبتنی بر جمعیت
تعداد صفحات فارسی:
14 صفحه
نوع فایل:
فایل word ترجمه و pdf انگلیسی
قیمت فروش:
70,000 ريال
چکیده فارسی:

چکیده

هدف: با استفاده از داده­ های ثبت ملی، نویسندگان ارتباط بین درمان مهارکننده­ ی جذب مجدد سروتونین گزینشی پیش از تولد (SSRI) و مشکلات بارداری را بر اساس تشخیص روانی مرتبط با کاربرد SSRI بررسی کردند.

روش: این یک مطالعه­ ی گروهی مبتنی بر جمعیت آینده نگر با استفاده از اطلاعات ثبت ملی بود. چهارچوب نمونه گیری شامل 845345 تولد می­شد، که نمایانگر همه­ ی تولدهای فنلاند بین سال­های 1996 و 2010 بودند. بارداری­ ها بر اساس قرار گرفتن در معرض SSRI (N = 15729)، قرار نگرفتن در معرض SSRI اما با تشخیص مشکلات روانی (N = 9652)، و قرار نگرفتن در معرض داروها و تشخیص­های روانی (N = 31394) طبقه بندی می­شدند. خروجی­های بارداری بین این گروه­ ها مورد مقایسه قرار گرفت.

نتایج: تولد در مادرانی که در حین بارداری در معرض SSRI بودند ریسک کمتری برای تولد نوزاد ناقص (نسبت احتمال = 0.84، 95% CI = 0.74-0.96)، تولد نوزاد بسیار ناقص (نسبت عدم توافق = 0.52، 95% CI = 0.37-0.74) و سزارین (نسبت عدم توافق = 0.70، 95% CI = 0.66 – 0.75) در مقایسه با سایر مادران با اختلال روانی داشت. در مقایسه، در مادرانی که با SSRI درمان شده بودند، ریسک برای مشکلات نوزادان بیشتر بود، که امتیاز آپگار کمتر (نسبت عدم توافق = 1.68، 95% CI = 1.34 – 2.12) و نظارت در واحد مراقبت نوزادان (نسبت عدم توافق = 1.24، 95% CI = 1.14 – 1.35) را نتیجه می­داد. در مقایسه با مادرانی که در معرض SSRI نبودند، سایر مادران در معرض ریسک بسیاری از اثرات ناخوشایند بارداری قرار داشتند، مثل عمل سزارین و نیاز به مراقبت در بخش مراقبت نوزادان.

نتیجه گیری: در یک گروه بزرگ ملی، درمان اختلالات روانی مادر با SSRI در حین بارداری با ریسک کمتر تولد نوزاد ناقص و سزارین، و نیز ریسک بالاتر ناسازگاری­های نوزادان همراه بود. این نتایج شواهد جدیدی را از نقش SSRI در برخی از خروجی­ های مربوطه با کاهش علائم افسردگی مادر نشان می­دهد. نتایج مختلف نشان می­دهند که تصمیمات بالینی بر کاربرد SSRI در حین بارداری باید به صورت فردی بر اساس سابقه­ ی روانی مادر باشند.

مهارکننده­ های جذب مجدد سروتونین گزینشی (SSRI) از داروهای ضد افسردگی رایج در حین بارداری هستند، که 4٪-10٪ زنان باردار در فنلاند و ایالات متحده­ی امریکا را شامل می­شوند. درحالیکه این داروها تقریبا بی خطر هستند، اما کاربرد آنها در حین بارداری با افزایش ریسک مشکلات بارداری همراه است، مثل تولد نوزاد ناقص، سن کم بارداری، و خونریزی پس از زایمان. سایر خروجی­های معکوس گزارش شده شامل سازگاری کم نوزادان و فشار بالای ریوی می­باشند. رایج ترین نشانه­های مصرف SSRI اختلالات افسردگی و اضطراب هستند. اختلالات افسردگی در 10٪ زنان باردار مشاهده می­شوند، و افسردگی با خروی­های معکوس بارداری در ارتباط است. بنابراین توجه به افسردگی در ارزیابی ریسک­های مرتبط با SSRI در حین بارداری حائز اهمیت می­باشد. چند مطالعه­ ی انجام شده برای بیماری ­های روانی مادر از نمونه­ های کوچکی استفاده کرده و نتایج ناسازگاری را گزارش نموده­اند. این که خروجی­ های گزارش شده به دلیل کاربرد SSRI هستند یا آسیب­های روانشناسی اهمیت بالینی زیادی در درمان زنان باردار با مشکلات افسردگی و اضطراب دارد. برای توجه به این سوال، ما مطالعه ­ای را بر اساس یک گروه ملی جهت بررسی مشکلات بارداری در مادران در معرض SSRI و مادران با تشخیص روانی مرتبط با SSRI بدون درمان ضد افسردگی به انجام رساندیم.

نسخه انگلیسی:
قیمت فروش:
70,000 ريال
پرداخت اینترنتی و دریافت
new order
زمینه مقاله

زمینه مورد نظر:

new order
ورود به سیستم
- فراموشی گذرواژه ؟
محاسبه فوری هزینه ترجمه
شما میتوانید با انتخاب زمینه و زبان ترجمه و وارد نمودن تعداد کلمات متنی که باید ترجمه شود، هزینه و زمان تحویل ترجمه را بدست بیاورید.
زمینه: زبان: تعداد کلمه:
پست الکترونیکی شما :

خبری شد خبرتان خواهیم کرد!

آیا سوالی دارید؟

سوال خود را با ما در میان بگذارید

تماس با پشتیبانی

ورود به سیستم


تماس با پشتیبان