جمعه ۱۰ فروردین ۰۳

مقاله #438

#438 کد مقاله زمینه: نفت و گاز و پتروشیمی
عنوان انگلیسی:
RATE OPTIMIZATION FOR POLYMER AND CO2 FLOODING UNDER GEOLOGIC UNCERTAINTY
تعداد صفحات انگلیسی:
77 صفحه
عنوان فارسی:
بهینه‌سازی سرعت طغیان پلیمر و CO2 تحت عدم قطعیت زمین شناسی
تعداد صفحات فارسی:
50 صفحه
نوع فایل:
فایل word ترجمه و pdf انگلیسی
قیمت فروش:
200,000 ريال
چکیده فارسی:

چکیده:

با تخلیه‌ی مخازن موجود و کاهش اکتشافات نفت در طول چند دهه‌ی گذشته، روش‌های ازدیاد بازیافت نفت (EOR) توجه زیادی را به دست آورده‌اند. در میان روش‌های مختلف بازیافت بهبود یافته، تا کنون سیلاب زنی گسترده روش می‌باشد. با این حال، وجود ناهمگنی در مخزن همچون رگه‌های نفوذ پذیری بالا اغلب منجر به نفوذ زودرس و روبش ضعیف گردیده که منجر به کاهش برداشت نفت می‌شود. این موضوع نیاز به مدیریت محتاطانه‌ی مخزن را از نظر سرعت‌های بهینه‌ی تولید و تزریق برای دست‌یابی به حداکثر بازیافت آشکار می‌سازد. استقرار افزایشی تکمیل هوشمند چاه و میدان، بسیاری از محققان را به توسعه‌ی الگوریتم‌هایی برای بهینه سازی سرعت‌های تولید/تزریق همراه با فواصل چاه‌های هوشمند، تشویق نموده است. با این حال، استفاده از کنترل سرعت برای روش‌‎های EOR دیگر، نسبتاً کم است.

پژوهش حاضر با هدف بهینه‌سازی سرعت قبلی مبتنی بر خط جریانی برای طغیان پلیمری و طغیان CO2 گسترش یافته است. هدف از این رویکرد به حداکثر رساندن راندمان روبش و به حداقل رساندن چرخش سیال تزریقی (پلیمر/CO2) با به تأخیر انداختن نفوذ آن است. این امر با متساوی ساختن زمان رسیدن جبهه به تولیدکنندگان با استفاده از زمان حرکت خط جریان به دست می‌آید. زمان رسیدن مجدداً مقیاس گذاری شده تا امکان بهینه‌سازی بعد از نفوذ مایع تزریقی را فراهم نماید. علاوه بر این، ما یک استراتژی تولید شتاب گیرنده را برای افزایش NPVنسبت به مورد به حداکثر رساندن راندمان روبش ارائه نمودیم. بهینه‌سازی تحت محدودیت‌های عملیاتی و امکاناتی با استفاده از یک رویکرد برنامه‌ریزی درجه دوم متوالی، انجام شد. عدم اطمینان زمین شناسی از طریق یک چارچوب بهینه‌سازی تصادفی بر اساس ترکیب مقدار مورد انتظار و واریانس یک اندازه گیری عملکردی از ادراک‌های چندگانه، مورد بررسی قرار گرفت.

مثال‌های مصنوعی و میدانی به طور گسترده‌ای برای نشان دادن امکان پذیر بودن عملی و استحکام رویکرد ما برای استفاده از فرآیندهای EOR مورد استفاده قرار گرفت.

 

نسخه انگلیسی:
قیمت فروش:
200,000 ريال
پرداخت اینترنتی و دریافت
new order
زمینه مقاله

زمینه مورد نظر:

new order
ورود به سیستم
- فراموشی گذرواژه ؟
محاسبه فوری هزینه ترجمه
شما میتوانید با انتخاب زمینه و زبان ترجمه و وارد نمودن تعداد کلمات متنی که باید ترجمه شود، هزینه و زمان تحویل ترجمه را بدست بیاورید.
زمینه: زبان: تعداد کلمه:
پست الکترونیکی شما :

خبری شد خبرتان خواهیم کرد!

آیا سوالی دارید؟

سوال خود را با ما در میان بگذارید

تماس با پشتیبانی

ورود به سیستم


تماس با پشتیبان