جمعه ۳۱ فروردین ۰۳

مقاله #411

#411 کد مقاله زمینه: صنایع
عنوان انگلیسی:
A model for determining the optimal project life span and concession period of BOT projects
تعداد صفحات انگلیسی:
10 صفحه
عنوان فارسی:
مدلی برای تعیین طول عمر پروژه بهینه و دوره امتیاز پروژه‌های BOT
تعداد صفحات فارسی:
17 صفحه
نوع فایل:
فایل word ترجمه و pdf انگلیسی
قیمت فروش:
110,000 ريال
چکیده فارسی:

چکیده

توافق امتیاز مهمترین ویژگی پروژه‌های BOT است، چون طول عمر پروژه از نقطه نظر حقوق مختلف، مقررات، و مسئولیت‌های دولت و صاحب امتیاز تعیین می گردد. طراحی دوره امتیاز در ثبات مالی و تعیین تخصیص سود/هزینه بین دولت میزبان و صاحب امتیاز ضروری می باشد. اما در عین حال که دوره امتیاز و طول عمر پروژه مستقل از هم هستند، اما متدها رویدادهای بهم وابسته ای را به شکل عامل برون زا برای آنها در نظر می گیرند. در ضمن، این متدها اغلب منافع و هزینه‌های اجتماعی نامعین، که در تعریف، قیمت گذاری و توزیع هزینه‌ها و منافع بین طرفین اثر گذارند، و نیز ارزیابی توزیع جریان‌های نقدی را، لحاظ نمی کنند. در این مقاله، نتایج مرحله اول پروژه تحقیقاتی با هدف تعیین طول عمر پروژه ساخت-عمل-انتقال بهینه (BOT) و دوره امتیاز که به شکل برون زا و مستقل، با ماکزیمم کردن ترکیب منافع ذی نفعان محاسبه می گردد، ارائه می کنیم. بر اساس تخمین توسعه اقتصادی و اجتماعی، فضای مذاکره در مورد بازه زمانی دوره امتیاز به دست می آید، که با کران کمتر آن برگشت مالی مطلوبی برای سرمایه گذارهای خصوصی حاصل شده و با کران بالایی آن امکان پذیری اقتصادی دولت میزبان و رفاه افزایش یافته در دل پروژه تضمین می گردد. پیامد مدل کمی جدید بعنوان مبنای مناسب برای تلاش‌های آتی، پیش از پیاده سازی، در نظر گرفته می شود. ساختار و جزئیات مدل با پروژه تونل هونگ کنگ بعنوان یک مطالعه نمونه ارائه می شوند تا کاربرد جزئی آن توصیف شود.

سهم این مقاله در تئوری تهیه و تدارک ساخت این است که طول عمر پروژه و دوره امتیاز توام با هم دیگر تعیین شده و منافع اجتماعی در بررسی منافع مالی پروژه در نظر گرفته می شوند. در شرایط واقعی، مدل فراتر از تفکر فرایند خطی خواهد بود و از مشاورین مهندس برای گرفتن اطلاعات منطقی و دقیق برای سازنده‌های پروژه BOT و افزایش چشم اندازهای دولت برای ورود موفق به قرارداد با صاحب امتیاز، استفاده خواهد شد. انتظار می رود موقع مذاکره برای دوره امتیاز، فضای مذاکره بازتری برای دولت و صاحب امتیاز در تعیین ویژگی‌های اقتصادی اجتماعی کلیدی قراردادهای BOT فراهم بشود. در نتیجه، استفاده از مدل، منفعت کلی هر دو طرف را افزایش می دهد.

نسخه انگلیسی:
قیمت فروش:
110,000 ريال
پرداخت اینترنتی و دریافت
new order
زمینه مقاله

زمینه مورد نظر:

new order
ورود به سیستم
- فراموشی گذرواژه ؟
محاسبه فوری هزینه ترجمه
شما میتوانید با انتخاب زمینه و زبان ترجمه و وارد نمودن تعداد کلمات متنی که باید ترجمه شود، هزینه و زمان تحویل ترجمه را بدست بیاورید.
زمینه: زبان: تعداد کلمه:
پست الکترونیکی شما :

خبری شد خبرتان خواهیم کرد!

آیا سوالی دارید؟

سوال خود را با ما در میان بگذارید

تماس با پشتیبانی

ورود به سیستم


تماس با پشتیبان