سه شنبه ۰۴ اردیبهشت ۰۳

مقاله #370

#370 کد مقاله زمینه: معدن
عنوان انگلیسی:
The transition between Makran subduction and the Zagros collision: recent advances in its structure and active deformation
تعداد صفحات انگلیسی:
26 صفحه
عنوان فارسی:
ناحیه‌ی انتقالی بین فرورانش مکران و تصادم زاگرس: پیشروی‌های اخیر در ساختار و دگرشکلی فعال آن ناحیه
تعداد صفحات فارسی:
35 صفحه
نوع فایل:
فایل word ترجمه و pdf انگلیسی
قیمت فروش:
170,000 ريال
چکیده فارسی:

چکیده:

          جنوب شرق ایران، ناحیه‌ای غنی از انتقال‌های نورسته‌ی کمیاب بین فرورانش و تصادم است. ما از نتایج اخیر پژوهش‌های صورت گرفته در حوزه‌های ژئودسی، زمین‌ساختی/تکتونیک، زلزله‌شناسی و مغناطیس برای کمک به درک ساختار و سینماتیک ناحیه‌ی انتقالی زاگرس-مکران استفاده کردیم. مشاهدات روزمینی (زمین‌ساختی، مغناطیس و ژئودسی) از وجود یک گسستگی ترافشاری (transpression) متشکل از چندین گسل که به طور مایل با حرکت صفحه‌ی همگرا برخورد می کنند خبر می‌دهد، در حالی که مشاهدات عمیق‌تر (زلزله شناسی) از یک انتقال ملایم‌تر بین این سامانه‌ی گسلی حکایت دارد. هیچگونه گسل ترادیس لیتوسفریکی ایجاد نشده است، اگرچه این ناحیه‌ی انتقالی برحسب سبک تکتونیک، ساختار لرزه‌ای، لیتولوژی/سنگ‌شناسی و مغناطیس، از قبل به صورت مرزی قابل توجه رفتار می‌کند. سیستم گسلی زندان-میناب- پالامی متشکل از چندین گسل است که در یک ناحیه‌ی تکتونیک ترافشاری جای می‌گیرند. در واقع ادامه‌ی پیشروی سطحی خط لغزش بخش جنوبی به صورت شمال-جنوب سیستم گسلی جیرفت- سبزواران محسوب می‌شود. در هر سیستم، گسل‌های فراوانی به صورت یک گسل لیتوسفریک درهم‌پیچیده ی تکین بایکدیگر آمیخته می‌شوند.

نسخه انگلیسی:
قیمت فروش:
170,000 ريال
پرداخت اینترنتی و دریافت
new order
زمینه مقاله

زمینه مورد نظر:

new order
ورود به سیستم
- فراموشی گذرواژه ؟
محاسبه فوری هزینه ترجمه
شما میتوانید با انتخاب زمینه و زبان ترجمه و وارد نمودن تعداد کلمات متنی که باید ترجمه شود، هزینه و زمان تحویل ترجمه را بدست بیاورید.
زمینه: زبان: تعداد کلمه:
پست الکترونیکی شما :

خبری شد خبرتان خواهیم کرد!

آیا سوالی دارید؟

سوال خود را با ما در میان بگذارید

تماس با پشتیبانی

ورود به سیستم


تماس با پشتیبان