سه شنبه ۲۸ فروردین ۰۳

مقاله #362

#362 کد مقاله زمینه: زیست شناسی
عنوان انگلیسی:
Recent Vicariant And Dispersal Events Affecting The Phylogeny And Biogeography Of Wast Asian Freshwater crab Genus Nanhaipotamon(decapotaL:Potamidae)
تعداد صفحات انگلیسی:
6 صفحه
عنوان فارسی:
رویدادهای پراکندگی و جغرافیایی اخیر موثر بر فیلوژنی و جغرافیای زیستی خرچنگ جنس Nanhaipotamon (دکاپودا: پوتامیدا) موجود در آب¬های شیرین شرق آسیا
تعداد صفحات فارسی:
11 صفحه
نوع فایل:
فایل word ترجمه و pdf انگلیسی
قیمت فروش:
70,000 ريال
چکیده فارسی:

چکیده

فیلوژنی مولکولی و جغرافیای زیستی خرچنگ جنس Nanhaipotamon (دکاپودا: براکی یورا: پوتامیدا) موجود در آب­های شیرین شرق آسیا، با استفاده از دو نشانگر میتوکندریایی (16S rRNA و سیتوکروم اکسیداز I) و یک نشانگر هسته ای (28S rRNA) مورد مطالعه قرار گرفتند، و با رویدادهای جغرافیایی منجر به گسستگی و رویدادهای پراکندگی مختلف که در این منطقه رخ داده است، مرتبط شدند. نتایج نشان داد که Nanhaipotamon یک تاکسون تک تبار با چهار کلاد می­باشد که با توپوگرافی منطقه ساحلی جنوب شرقی چین و جزیره تایوان مطابقت دارد. به نظر می رسد کوه­ها نقش مهمی در این توزیع بازی می­کنند. این جنس تنها در شرق سلسله کوه­های Wuyishan (ژجیانگ و فوجیان) و جنوب سلسله کوه­های Nanling (گوانگدونگ) در جنوب چین، و نیز غرب در کوه­های مرکزی تایوان وجود دارد. داده های مولکولی و زمین شناسی نشان می دهد که Nanhaipotamon از منطقه­ای بین محدوده­ی Wuyishan و Nanling سرچشمه گرفته است. در این منطقه، اولین و اصلی­ترین تولید کلاد و در 8/4 میلیون سال پیش (Mya) و گونه زایی احتمالا در حدود 4 میلیون سال پیش رخ داده است. شواهد مولکولی به شدت از حمله­ی اخیر این جنس به جزیره­ی تایوان از شمال شرقی فوجیان و از طریق رودخانه paleo-Minjiang بر روی پل سرزمینی تنگه تایوان حمایت می­کند. حضور این جنس در جزیره­ی Dongyin، با این حال، از طریق تهاجم از سمت جنوب شرقی ژجیانگ، در طول دوره یخبندان پلیستوسن بوده است. خرچنگ Nanhaipotamon به تایوان و جزیره­ی Dongyin به ترتیب در 1 و 4/0 میلیون سال پیش رسیده است. جمعیت کوچکی از formosanum Nanhaipotamon در جزایر پیئنگ هو (Pescadores) در مرکز تنگه تایوان دارای ترکیب ژنتیکی کمی متفاوت بوده که پیشنهاد می­دهد که این خرچنگ باقی مانده ای از دوران یخبندان پلیستوسن می­باشد.

نسخه انگلیسی:
قیمت فروش:
70,000 ريال
پرداخت اینترنتی و دریافت
new order
زمینه مقاله

زمینه مورد نظر:

new order
ورود به سیستم
- فراموشی گذرواژه ؟
محاسبه فوری هزینه ترجمه
شما میتوانید با انتخاب زمینه و زبان ترجمه و وارد نمودن تعداد کلمات متنی که باید ترجمه شود، هزینه و زمان تحویل ترجمه را بدست بیاورید.
زمینه: زبان: تعداد کلمه:
پست الکترونیکی شما :

خبری شد خبرتان خواهیم کرد!

آیا سوالی دارید؟

سوال خود را با ما در میان بگذارید

تماس با پشتیبانی

ورود به سیستم


تماس با پشتیبان