پنجشنبه ۰۶ اردیبهشت ۰۳

مقاله #202

#202 کد مقاله زمینه: برق و الکترونیک
عنوان انگلیسی:
synchronization in chaotic systems
تعداد صفحات انگلیسی:
5 صفحه
عنوان فارسی:
همزمانی در سیستم های آشوبناک
تعداد صفحات فارسی:
8 صفحه
نوع فایل:
فایل word ترجمه و pdf انگلیسی
قیمت فروش:
50,000 ريال
چکیده فارسی:
مقاله انگلیسی برق با ترجمه فارسی

زیر سیستم­ های خاصی ازسیستم­ های غیرخطی آشوبناک را می ­توان با لینک کردن آنها با سیگنال های مشترک همزمان نمود. معیار برای چنین کاری علامت نماهای لیاپانوف فرعی است. ما این ایده ­­ها را به یک مجموعه واقعی از مدارهای آشوبناک همزمان­­ساز اعمال می­ کنیم.

 سیستم­ های آشوبناک، سیستم­ هایی دینامیکی هستند که با همزمانی مقابله می­ کنند. دو سیستم آشوبناک مستقل از هم که با شرایط اولیه­ ی تقریباً یکسانی در فضای فاز آغاز می ­شوند دارای مسیرهایی هستند که به سرعت غیر همبسته می­ شوند حتی اگر هریک از آنها جاذب (اترکتور) یکسانی را در فضای فاز بنگارد. بنابراین از لحاظ عملی غیر ممکن است که بتوان سیستم­ های همزمان آشوبناک و یکسانی را در آزمایشگاه ایجاد نمود.

در این مقاله ما لینک­ شدن بین دو سیستم آشوبناک را با سیگنال و یا سیگنال های مشترک توصیف می­نماییم. ما نشان می­ دهیم که هنگامی­که علامت های نماهای لیاپانوف برای زیر سیستم ­ها همگی منفی هستند، سیستم­ ها همزمان خواهند شد. منظور ما از همزمانی این است که مسیرهای یکی از سیستم­ ها به مقادیر مشابهی با مسیرها در سیستم دوم همگرا می شوند و آنها همگام با یکدیگر باقی می ­مانند. به نظر می­رسد که همزمانی به صورت ساختاری پایدار باشد.

قابلیت همزمانی در سیستم ­های غیرخطی واضح و روشن نیست. ما نتایج را برای شارش­ ها (معادلات دیفرانسیل) استخراج می­ کنیم اما تنها تغییرات اندکی نیاز است تا از آنها برای الگوهای تکرار شونده استفاده کنیم
نسخه انگلیسی:
قیمت فروش:
50,000 ريال
پرداخت اینترنتی و دریافت
new order
زمینه مقاله

زمینه مورد نظر:

new order
ورود به سیستم
- فراموشی گذرواژه ؟
محاسبه فوری هزینه ترجمه
شما میتوانید با انتخاب زمینه و زبان ترجمه و وارد نمودن تعداد کلمات متنی که باید ترجمه شود، هزینه و زمان تحویل ترجمه را بدست بیاورید.
زمینه: زبان: تعداد کلمه:
پست الکترونیکی شما :

خبری شد خبرتان خواهیم کرد!

آیا سوالی دارید؟

سوال خود را با ما در میان بگذارید

تماس با پشتیبانی

ورود به سیستم


تماس با پشتیبان