جمعه ۳۱ فروردین ۰۳

مقاله #170

#170 کد مقاله زمینه: شیمی
عنوان انگلیسی:
Organometallic Materials for Electroluminescent and Photovoltaic Devices
تعداد صفحات انگلیسی:
41 صفحه
عنوان فارسی:
مواد آلی فلزی (ارگانو متالیک) برای تجهیزات نورپردازی و فتوولتائیک
تعداد صفحات فارسی:
52 صفحه
نوع فایل:
فایل word ترجمه و pdf انگلیسی
قیمت فروش:
200,000 ريال
چکیده فارسی:

مقاله انگلیسی  شیمی با ترجمه فارسی


تجهیزات نورپردازی، فناوری های تبدیل انرژی خورشیدی و سلول های الکتروشیمیایی منتشر کننده نور، شاخه امیدبخشی از صنعت اپتو الکترونیک مدرن، بر مبنای رنگ های آلی و پلیمرها به عنوان مواد در حال کار اصلی را ارائه کرده اند. فرآیندهای مقدماتی مانند جریان انرژی از طریق یک فصل مشترک آلی غیر آلی و کنترل ولتاژ در یک سطح مولکولی با خواص الکتریکی ویژه، در حال حاضر به خوبی درک و در ساخت تجهیزات اپتو الکترونیک پیچیده و موثر جدید، استفاده شده اند. امروزه، دیودهای گسیل کننده نور آلی (OLEDs) به طور تجاری در صفحه نمایش ها و کاربردهای نوری مختلف استفاده شده اند که بازدهی کوانتوم خارجی بالا (بیش از 19%) و مصرف انرژی کم را فراهم می کند.

نورپردازی مواد آلی برای اولین بار توسط مارتین پاپ و همکارانش در حدود نیم قرن پیش مشاهده شد. 24 سال بعد، کارهای اکتشافی شرت استمان کوداک، استفاده از 8-هیدروکسی کوئینولین آلومینیوم را به عنوان انتقال دهنده الکترون و ماده گسیل دهنده (طرح 1) در یک ابزار OLED فراهم کرد. بعد از آن، یک فرآیند در حال رشد، در زمینه اپتو الکترونیک آلی از طریق تلفیق ترکیبات مختلفی از پلیمرهای آلی، رنگ ها و کمپلکس های آلی فلزی، مشاهده شدند.

پلیمرهای مزدوج آلی، مانند پلی (پارا-فنیلن وینیلن) (PPV)، که توسط رنگ سازهای مختلف آمیخته شده بودند، از آنجایی که آنها باعث امکان ایجاد بازترکیب حامل بار و تشکیل اکسایتون ها با بازدهی بالا در گسیل نور شدند، حال در OLEDs، استفاده می شوند. OLEDs معمول، توسط پوشش دهی چرخشی، چاپ جوهرافشان یا توسط رسوبگذاری خلاء مواد آلی بر روی یک ایندیم-قلع- اکسید (ITO) پوشیده شده با شیشه و با یک ساختار چندلایه از تجهیزات شامل NPB (N,N’-Bis(naphthalene-1-yl)-N,N’-bis(phenyl)-benzidine) و Alq3 ، به ترتیب به عنوان لایه انتقال حفره (HTL) و لایه انتقال الکترون (ETLساخته شدند. این مواد در اینجا به عنوان مثال های نمونه ارائه شده اند. در این بین، یک لایه گسیل آمیخته (EML) وجود دارد. معمولا، چند لایه اضافی که از ETL در برابر واکنش ها، با ماده کاتدی محافظت می کند، یا مانع تزریق می شود و دفع حفره الکترونی را کاهش می دهد، در معماری تجهیزات تلفیق شده اند. این OLEDs، تجهیزاتی نازک، انعطلف پذیر، پایدار، و حفظ کننده انرژی هستند؛ آنها زمان پاسخ (sµ) را بهبود داده اند، خلوص رنگ بالایی دارند و برای صفحه های نمایش بزرگ و حتی برای روشن کردن والپیپر در آینده نزدیک، مناسب هستند.

نسخه انگلیسی:
قیمت فروش:
200,000 ريال
پرداخت اینترنتی و دریافت
new order
زمینه مقاله

زمینه مورد نظر:

new order
ورود به سیستم
- فراموشی گذرواژه ؟
محاسبه فوری هزینه ترجمه
شما میتوانید با انتخاب زمینه و زبان ترجمه و وارد نمودن تعداد کلمات متنی که باید ترجمه شود، هزینه و زمان تحویل ترجمه را بدست بیاورید.
زمینه: زبان: تعداد کلمه:
پست الکترونیکی شما :

خبری شد خبرتان خواهیم کرد!

آیا سوالی دارید؟

سوال خود را با ما در میان بگذارید

تماس با پشتیبانی

ورود به سیستم


تماس با پشتیبان