جمعه ۳۱ فروردین ۰۳

مقاله #1244

#1244 کد مقاله زمینه: پزشکی
عنوان انگلیسی:
Prevalence of hepatitis B surface antigen (HBsAg) in a blood donor population born prior to and after implementation of universal HBV vaccination in Shenzhen, China
تعداد صفحات انگلیسی:
9 صفحه
عنوان فارسی:
شیوع آنتی ژن سطحی هپاتیت B (HBsAg)در یک جمعیت اهدا کننده خون قبل و بعد از اجرای واکسیناسیون سراسری HBV در شن ژن، چین
تعداد صفحات فارسی:
13 صفحه
نوع فایل:
PDF
قیمت فروش:
149,000 ريال
چکیده فارسی:

پیشینه: برنامه واکسیناسیون هپاتیت B در هنگام تولد از سال ۱۹۹۲ در چین در سراسر کشور اجرا شده است. با این حال، وضعیت شیوع HBV جاری در اهدا کنندگان خون کاملا مورد بررسی قرار نگرفته است، که ممکن است HBV را در اهدای خون به عنوان واکسیناسیون بیش از ۱۸ سال تحت تاثیر قرار داده و به تدریج تبدیل به جمعیت عمده اهدا کنندگان خون شود.

روش ها: در این مطالعه، اهدا کنندگان خون ۵۶۹،۱۴۵ با تست های سریع و ایمنی سنجی آنزیم برای HBsAg مورد آزمایش قرار گرفتند، در بین آن ها نمونه های خون ۴۷۵،۵۳۸ با HBsAg منفی برای آزمایش اسید نوکلئیک بین سال های ۲۰۰۵ و ۲۰۱۴ در مرکز خون شن ژن مورد آزمایش قرار گرفتند.

نتایج: میزان شیوع کلی HBsAg در 2.3% جمعیت اهدا کننده خون در طی ۱۰ سال گذشته (۲.۸۶ % در سال ۲۰۰۵، ۱.۷۶ % در سال ۲۰۱۰، و ۲.۷۹ % در سال ۲۰۱۴)یافت شد.سرکانورژن  HBsAg در 0.37% از اهدا کنندگان تکرار شد. شيوع HBsAg در سنين 18 تا 25 سال (73/2 درصد) نسبت به افراد سالم 26 تا 35 سال (13/13 درصد)، 36-45 سال (2.03 درصد) و 46-58 سال (1.71٪) (P <0.001)، به طرز غیرمنتظره نشان می دهد که اهدا کنندگان جوان در معرض خطر عفونت مزمن HBV قرار می گیرند. با فرض اینکه اهدا کنندگان ۱۸ تا ۲۲ سال قبل یا بعد از سال ۱۹۹۲ به ترتیب واکسینه نشده و واکسینه شدند، شیوع HBsAg در اوایل سال ۱۹۹۲ (۳.۹ %)بالاتر از سال ۱۹۹۲ (۳.5 %)بود (P = ۰.۰۰۵). میزان شیوع HBV در دوره ۵ ساله به میزان قابل توجهی در سال های ۱۹۹۲ (۰.۲۷ درصد)نسبت به سال ۱۹۹۲ (۰.۶ %، P = ۰.۰۰۸)کم تر بود. بازده HBV DNA / HBsAg ۱: ۱: ۳،۳۰۲، بود که شامل ۱: ۴،۴۸۶ عفونت نهفته و ۱: ۴۳،۲۳۱ عفونت های دوران پنجره می شود.

نتیجه گیری: اهدا کنندگان خون جوان پس از اجرای واکسیناسیون HBV در چین شیوع بیشتر HBsAg را نشان دادند، اما موارد سرکانورژن HBsAg جوان تر نسبت به مسن تر، در اهداکنندگان، واکسینه نشده فرض می شوند. افزایش واکسن HBV برای نوجوانان در سن ۱۵ تا ۱۷ سالگی، قبل از رسیدن به سن اهدا کنندگی خون، ممکن است به بهبود امنیت خون کمک کند.

نسخه انگلیسی:
قیمت فروش:
149,000 ريال
پرداخت اینترنتی و دریافت
new order
زمینه مقاله

زمینه مورد نظر:

new order
ورود به سیستم
- فراموشی گذرواژه ؟
محاسبه فوری هزینه ترجمه
شما میتوانید با انتخاب زمینه و زبان ترجمه و وارد نمودن تعداد کلمات متنی که باید ترجمه شود، هزینه و زمان تحویل ترجمه را بدست بیاورید.
زمینه: زبان: تعداد کلمه:
پست الکترونیکی شما :

خبری شد خبرتان خواهیم کرد!

آیا سوالی دارید؟

سوال خود را با ما در میان بگذارید

تماس با پشتیبانی

ورود به سیستم


تماس با پشتیبان