پنجشنبه ۰۶ اردیبهشت ۰۳

مقاله #1240

#1240 کد مقاله زمینه: پزشکی
عنوان انگلیسی:
Hepatitis B virus infection among first-time blood donors in Italy: prevalence and correlates between serological patterns and occult infection
تعداد صفحات انگلیسی:
8 صفحه
عنوان فارسی:
عفونت ویروس هپاتیت B در بین افرادی که برای اولین بار در ایتالیا خون اهدا می کنند: شیوع و همبستگی بین الگوهای سرولوژیکی و عفونت نهفته
تعداد صفحات فارسی:
12 صفحه
نوع فایل:
PDF
قیمت فروش:
135,000 ريال
چکیده فارسی:

پیش زمینه: یک مطالعه1 ساله ، در میان افرادی که برای اولین بار در ایتالیا خون اهدا می کنند( 12 درصد اهداکنندگان خون را تشکیل می دهند) به منظور ارزیابی فراوانی و الگوهای سرولوژیکی عفونت ویروس هپاتیت B و حضور عفونت مخفی انجام شد.

مواد و روش ها: اهدا کنندگان (n= 31190) از 21 مرکز انتقال خون، از طبقات سنی مختلف که تحت واکسیناسیون جهانی HBV قرار نگرفته بودند، به روش ایمنی سنجی تجاری برای HBsAg و ضد HBc مورد آزمایش قرار گرفتند. دیگر نشانگرهای سرولوژیکی HBV مورد بررسی قرار گرفتند و ارزیابی کیفی و کمی از HBV-DNA در افراد مبتلا به HBsAg و یا افراد ضد HBc- منفی انجام شد.

یافته ها: از 31190 اهدا کننده مورد مطالعه، 100 نفر (0.32٪) برای HBsAg و ضد -HBc ، 2 نفر برای (HBsAg (%0.01 و 2.593 نفر (8.3٪) برای HBc ،مثبت بودند.  از این موارد اخیر، 7/86 درصد نیز برای ضد HBs (با و یا بدون ضد HBe) مثبت بودند، 2.9 درصد برای ضد HBe بدون ضد HBs مثبت بودند و 4/10 درصد هیچ نشانگر HBV دیگری نداشتند (تنها ضد HBc داشتند). افزایش کلی در شیوع HBV از شمال تا جنوب مشاهده شد.

نتیجه گیری: شيوع عفونت HBV در بین افرادی که برای اولین بار در ایتالیا خون اهدا می کنند، بسيار كمتر از گذشته است. حضور عفونت های مخفی در این گروه تایید شد (فراوانی: 1 در 2،599)، و  بر فرضیه پایداری طولانی مدت عفونت HBV پس از پاک سازی HbsAg صحه می گذارد.  HBsAg و آزمایش تکثیر اسید نوکلئیک برای غربالگری خون و واکسیناسیون علیه HBV به منظور کاهش بیشتر خطر HBV منتقله از خون به طرف صفر، حیاتی هستند. 

نسخه انگلیسی:
قیمت فروش:
135,000 ريال
پرداخت اینترنتی و دریافت
new order
زمینه مقاله

زمینه مورد نظر:

new order
ورود به سیستم
- فراموشی گذرواژه ؟
محاسبه فوری هزینه ترجمه
شما میتوانید با انتخاب زمینه و زبان ترجمه و وارد نمودن تعداد کلمات متنی که باید ترجمه شود، هزینه و زمان تحویل ترجمه را بدست بیاورید.
زمینه: زبان: تعداد کلمه:
پست الکترونیکی شما :

خبری شد خبرتان خواهیم کرد!

آیا سوالی دارید؟

سوال خود را با ما در میان بگذارید

تماس با پشتیبانی

ورود به سیستم


تماس با پشتیبان