پنجشنبه ۰۶ اردیبهشت ۰۳

مقاله #1164

#1164 کد مقاله زمینه: روانشناسی
عنوان انگلیسی:
The hidden curriculum in near-peer learning: An exploratory qualitative study
تعداد صفحات انگلیسی:
5 صفحه
عنوان فارسی:
برنامه درسی پنهان در شیوه یادگیری همسان: مطالعه از نوع اکتشافی کیفی
تعداد صفحات فارسی:
12 صفحه
نوع فایل:
فایل word ترجمه و pdf انگلیسی
قیمت فروش:
90,000 ريال
چکیده فارسی:

چکیده

پیشینه تحقیق: یادگیری همسان در خصوص دانشجویانی انجام می گیرد که در یک مقطع و رشته تحصیل می کنند، اما در ترم های متفاوتی هستند، که در سال های اخیر تبدیل به آموزش حرفه ای شده و نتایج برجسته ای با خود به همراه داشته است. در دانشگاه محل تحصیل نویسنده مقاله، دانشجویان پرستاری دوره‌ها و مهارت های تخصصی را به شیوه یادگیری همسان در آزمایشگاه گذرانده اند، در حالی که دانشجویان ترم های اول مهارت های خاصی را از دانشجویان ارشد تر فرا گرفتند. مشاهدات ما نشان می دهد که، جدای از آموزش مهارت ها، بارها و بارها یادگیری دروس به شکل ناخواسته اتفاق افتاده است.

اهداف تحقیق: هدف از انجام این مطالعه بررسی روند یادگیری به شیوه همسان و بررسی تجربیات معلمان در مشارکت در شیوه یادگیری همسان بوده است و در مجموع هدف کشف انگیزه‌ها در یادگیری مهارت‌ها توسط دانشجویان به این شیوه بوده است.

روش تحقیق: مصاحبه ای به شکل جداگانه با گروهی که در یادگیری فعال در رشته ی پرستاری و امداد رسانی مشغول به یادگیری بودند و همچنین معلمان آنها به عمل آمده است. در مجموع تعداد 26 دانشجو که مشارکت فعال در این زمینه داشتند در چهار گروه مختلف به شکل متمرکز مورد مصاحبه و پرسش قرار گرفتند.

نتایج: بررسی داده‌ها و تجزیه و تحلیل آنها به شکل تئوریک ارائه شد. در این تحقیق طیف وسیعی از تجربیات یادگیری که غیر قابل پیش بینی بود بدست آمد که شامل به کارگیری برنامه های درسی پنهان اضافی در برنامه ریزی درسی رسمی بود. در نتیجه این تحقیق چهار حوزه اصلی شناسایی شد که در خصوص دانشجویان بود: یکی دانشجویان با همتایان خود، دوره‌ها و ترم های درسی و سطح انتظارات دانشجویان، و در نهایت مدیریت شرایط دشوار و جایگزینی های کلینیکی بود.

نتیجه گیری: گزارش های بدست آمده از نتایج یادگیری فعال و آموزش در این خصوص نشان دهنده بازده مثبت این شیوه آموزشی به ویژه برای کسانی که مشغول آموزش هستند و در زمینه تدریس فعال می باشند، بوده است. در عین حال نتایج این مطالعه نشان می دهد که بگارگیری این شیوه یادگیری می تواند مزیت های منحصر به فردی برای دانشجویان سال اول داشته باشد. برای بررسی این پدیده نیاز به انجام تحقیقات بیشتر در آینده هستیم، و در عین حال نیازمند این هستیم که مهارت‌ها و فرصت های توسعه یادگیری را به درستی بررسی نموده و همچنین ماهیت همبستگی اجتماعی و شناختی را به خوبی دریابیم.

نسخه انگلیسی:
قیمت فروش:
90,000 ريال
پرداخت اینترنتی و دریافت
new order
زمینه مقاله

زمینه مورد نظر:

new order
ورود به سیستم
- فراموشی گذرواژه ؟
محاسبه فوری هزینه ترجمه
شما میتوانید با انتخاب زمینه و زبان ترجمه و وارد نمودن تعداد کلمات متنی که باید ترجمه شود، هزینه و زمان تحویل ترجمه را بدست بیاورید.
زمینه: زبان: تعداد کلمه:
پست الکترونیکی شما :

خبری شد خبرتان خواهیم کرد!

آیا سوالی دارید؟

سوال خود را با ما در میان بگذارید

تماس با پشتیبانی

ورود به سیستم


تماس با پشتیبان