چهارشنبه ۰۵ اردیبهشت ۰۳

مقاله #1023

#1023 کد مقاله زمینه: برق و الکترونیک
عنوان انگلیسی:
A Soft Computing Approach to Kidney Diseases Evaluation
تعداد صفحات انگلیسی:
9 صفحه
عنوان فارسی:
یک روش محاسبه نرم برای ارزیابی بیماری‌های کلیوی
تعداد صفحات فارسی:
19 صفحه
نوع فایل:
فایل word ترجمه و pdf انگلیسی
قیمت فروش:
90,000 ريال
چکیده فارسی:

چکیده:

بیماری کلیوی به معنی توقف غیرمنتظره عملکرد کلیه است یعنی، به محض اینکه یک بیماری مزمن ظاهر شد، می‌بایست وجود و یا درجه کم‌کاری کلیه و نیز سیر پیشرفت آن مورد ارزیابی قرار گیرد و سندروم عامل آن می‌بایست شناسایی گردد. اگرچه تاریخچه بیمار و تست‌های فیزیکی روش‌های مناسبی هستند اما برخی از اطلاعات کلیدی نیز می‌بایست از طریق ارزیابی سرعت فیلترسازی توده رگی (glomerular) و نیز تحلیل نشانگرهای زیستی سرم خونی به دست آید. در واقع، بیماری مزمن کلیوی نشان‌دهنده عملکرد غیرعادی کلیه و یا تأخیر در انجام آن است به این معنا که دلیلی وجود دارد که نشان می‌دهد مصرف دارو و درمان فعلی می‌بایست متوقف شود و یا اینکه به تأخیر بیفتد، که این مسئله یا با کاهش و یا توقف برخی از عوارض مربوط که عبارت‌اند از فشار خون بالا، چاقی، مرض قند خون و عوارض قلبی و عروقی مشخص می‌گردد. آسیب کلیوی حاد به صورت ناگهانی بروز می‌کند و با تضعیف سریع فعالیت‌های کلیه همراه است اما اغلب در صورتی که زود تشخیص داده شود، قابل‌پیشگیری است. در هر دو حالت، یعنی هم در آسیب حاد و هم بیماری مزمن کلیوی، مداخله زودهنگام می‌تواند به بهبود بیماری کمک کند.

از این رو ارزیابی این پاتولوژی امری اجباری است، کما اینکه این کار به کمک روش‌های سنتی و ابزارهای موجود برای حل مسئله، کاری دشوار است. از این رو، در این تحقیق، تمرکز ما روی ارائه یک سیستم پشتیبانی تصمیم مرکب (هیبرید) از نقطه‌نظر نمایش اطلاعات و نیز پروسه‌های استدلال بر اساس برنامه‌ریزی منطقی است که به ما امکان شناسایی اطلاعات ناقص، نامعلوم و حتی متناقض را می‌دهد و این روش به کمک یک روش دیگر بر اساس شبکه‌های عصبی مصنوعی تکمیل می‌گردد که هدف شبکه‌های عصبی نیز وزن دهی به پارامترهای قابلیت اطمینان در روش پیشنهادی می‌باشد. مطالعه پیش رو شامل 558 بیمار با میانگین سنی 51.7 سال و سابقه بیماری مزمن کلیوی است که در 175 مورد مشاهده شده است. مجموعه داده‌ها شامل 24 متغیر می‌باشد که در پنج دسته اصلی تقسیم‌بندی شده‌اند. مدل پیشنهادی عملکرد خوبی را در شناسایی بیماری مزمن کلیوی نشان می‌دهد که ناشی از حساسیت این مدل بوده و مقادیر نمایش داده شده نیز در محدوده بین 93.1 و 94.9 و 91.9-94.2% می‌باشند.

نسخه انگلیسی:
قیمت فروش:
90,000 ريال
پرداخت اینترنتی و دریافت
new order
زمینه مقاله

زمینه مورد نظر:

new order
ورود به سیستم
- فراموشی گذرواژه ؟
محاسبه فوری هزینه ترجمه
شما میتوانید با انتخاب زمینه و زبان ترجمه و وارد نمودن تعداد کلمات متنی که باید ترجمه شود، هزینه و زمان تحویل ترجمه را بدست بیاورید.
زمینه: زبان: تعداد کلمه:
پست الکترونیکی شما :

خبری شد خبرتان خواهیم کرد!

آیا سوالی دارید؟

سوال خود را با ما در میان بگذارید

تماس با پشتیبانی

ورود به سیستم


تماس با پشتیبان