چهارشنبه ۰۵ اردیبهشت ۰۳

چرا نخبگان علوم انسانی بورسیه نمی‌شوند؟

از آنجایی که تعداد انگشت شماری از دانشجویان ایرانی به دانشگاه های برتر دنیا وارد می‌شوند این امر سبب شده که محققان و پژوهشگران و حتی مدیران آموزش عالی کشور٬ تعمدی برای موانع در راه تحصیل دانشجویان ایرانی رشته های غیر فنی متصور شوند.

به گزارش خبر نگار دانشگاه ایسکانیوز٬ هر سال تعداد زیادی از دانشجویان ایرانی برای آینده ای بهتر راهی غربت می‌شوند. بنا بر دلایلی٬ آمار دقیقی از دانشجویانی که در خارج از کشور تحصیل می‌کنند وجود ندارد. هر چند سازمان هایی از جمله سازمان مرکز تعاملات بین المللی علم و فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری این آمارها را استخراج می‌کنند؛ ولی آمارها را به طور رسمی منتشر نمی‌کنند. 

آیا تعمدی در کار است ؟

نکته جالب این است سهم اندک دانشجویان رشته های علوم انسانی از امکانات آموزش عالی اروپا و آمریکا است. ابوذر سیفی٬ پژوهشگر و مسئول توسعه آینده پژوهشی در دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله (عج)  به ایسکانیوز گفت ꞉″ اگر بخواهیم بر مبنای system thinking  پیش رویم٬ میتوانیم شایعه تعمد بورسیه ندادن غرب به دانشجویان علوم انسانی ایران را جدی گرفت.

وی ادامه داد꞉″ برای مثال به ندرت میتوانیم یا میشود گفت نمیتوانید برای مدیریت مالی در دانشگاه های معتبر دنیا پذیرش بگیرید.

Link: https://faratarjome.ir/u/news/چرا-نخبگان-علوم-انسانی-بورسیه-نمی‌شوند؟-1.html

دیدگاه کاربران

ارسال دیدگاه

نام و نام خانوادگی :
دیدگاه شما :
کد امنیتی : کدی که در تصویر میبینید را وارد نمایید
* فراترجمه هیچگونه مسئولیتی نسبت به دیدگاه های کاربران ندارد و تمامی مطالب ارسالی دیدگاه و نظر شخصی کاربران است.
new order new order
ورود به سیستم
- فراموشی گذرواژه ؟
محاسبه فوری هزینه ترجمه
شما میتوانید با انتخاب زمینه و زبان ترجمه و وارد نمودن تعداد کلمات متنی که باید ترجمه شود، هزینه و زمان تحویل ترجمه را بدست بیاورید.
زمینه: زبان: تعداد کلمه:
پست الکترونیکی شما :

خبری شد خبرتان خواهیم کرد!

آیا سوالی دارید؟

سوال خود را با ما در میان بگذارید

تماس با پشتیبانی

ورود به سیستم


تماس با پشتیبان